نماینده زرند گفت: استادی که مشکل معیشتی دارد نمی‌تواند در بعد تعلیم دانشجویان قوی عمل کند.

همتی نماینده مخالف وزیر پیشنهادی علوم اظهار کرد: علم قدرت است و هرکس آن را به دست بیاورد می‌تواند بر دیگران غلبه کند. اگر از نظر علمی رشد کنیم می‌توانیم مشکلات بخش‌های دیگر را نیز حل کنیم.

وی افزود: آقای وزیر پیشنهادی در رشته علوم انسانی تحصیل کرده است و این امر مثبتی است اما برنامه ایشان برای رشته‌های فنی و مهندسی چیست؟ ما نگران از بین رفتن جایگاه علمی کشور هستیم. 

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی علوم بیان کرد: برنامه ایشان ۱۵ صفحه بیشتر نبود و تصویر واضحی از وضعیت موجود ارائه نداد. همچنین برنامه‌ها کلی بود و به نظر می‌رسد که سنجش پذیری ندارد.

او ادامه داد: همچنین در برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم زمانبندی وجود نداشت، به عنوان مثال مشخص نبود که قرار است طی یک سال آینده به کجا برسیم. 

همتی گفت: آیین نامه‌های وزارت علوم به شدت مشکل دارد و  نیاز است که هرچه سریع‌تر اصلاح شوند. همچنین در بحث معیشت و مسکن اساتید مشکلات بسیاری داریم و یک استاد دانشگاه با ۱۰ سال تاخیر نسبت به افراد جامعه وارد بازار کار می‌شود. استادی که دارای مشکلات معیشتی باشد نمی‌تواند در بحث آموزش و تعلیم دانشجویان قوی عمل کند. 

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی علوم اظهار کرد: ما از شما توقع داریم که از نیروهای متعهد و متخصص که فراجناحی عمل می‌کنند استفاده کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار