حجت الاسلام ابرترابی فرد گفت:تل‌آویو بهتر از هر دولتی می‌داند از وقوع انتقام سخت ناگریز است، اما زمان و زمین این تنبیه پشیمان کننده را تهران تعیین می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین «سید محمدحسن ابوترابی‌فرد» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به فرا رسیدن ۲۶ مرداد ماه سالروز آزادسازی اسرای ایرانی گفت: این روز به راستی برای ملت بزرگ ایران، روز آزادگی و سرافرازی است.

وی خاطر نشان کرد: برای فرزندان غیور ایران که ۶ ماه تا ۱۰ سال در اردوگاه‌های شکنجه نیرو‌های بعثی صدام از همه ارزش‌های انسانی و انقلابی ما دفاع کردند و این ارزش‌ها را در برابر جامعه بشری عینیت بخشیدند و با ورود پیروزمندانه خود به ایران اسلامی زیباترین صحنه نشاط و سرور خلق کردند، امروز روز بزرگی است.

امام جمعه موقت تهران افزود: اگر بگوییم روز‌های ورود آزادگان به میهن، پرافتخارتین، پرشورترین و امیدآفرین‌ترین روز‌های تاریخ انقلاب است، سخن گزافی نگفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه دشمن از تمام ظرفیت خود برای کشاندن اسرای عزیز به جلوی دوربین‌های تبلیغاتی استفاده می‌کرد، تصریح کرد: بدون تردید از نظر عقلانی و علمی و با نگاه جامعه‌شناسانه باید در همان روز‌ها و ماه‌های نخست اسارت، اسرای عزیز ایرانی سرکوب می‌شدند، پایداری و استقامتشان در هم شکسته می‌شد و صفوف‌شان پراکنده می‌گشت تا در نهایت برای ایران انقلاب پیامی افتخار آفرین نداشته باشند.

ابوترابی فرد تاکید کرد: دشمن از همه ابزار‌ها از جمله جنگ روانی، فشار و تهدید برای رسیدن به هدف شیطانی خود استفاده کرد، اما در مقابل حادثه‌ای رخ داد که همه را در حیرت فرو برد و آن اینکه آزادگان ایران اسلامی به جمعی متشکل و منسجم مبدل شدند.

ابوترابی فرد ادامه داد: اسرای ما بر ایستادگی بر اصول قطعی قرآن و سنت، زیباترین وحدت و انسجام را به نمایش گذاشتند و بر اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی وفادار ماندند، اصول انقلاب را تکرار کردند و به عنوان ستون کلیدی جنگ و پشتوانه قدرتمند سلحشوران دفاع مقدس در سنگر اسارت مقاوم ایستادند.

وی خاطر نشان کرد: اسرا پیوند ناگسستی خود را با اسلام و ملت فلسطین برای رویارویی با رژیم صهیونیستی و پاکسازی سرزمین‌های اشغال شده، اعلام کردند.

مدال آوران ما درخشیدند

ابوترابی در ادامه افزود: با عنایت به افتخار آفرینی کاروان المپیکی ایران  در مسابقات ورزشی عنوان می‌کنم که کاروان ما با ۴۰ ورزشکار ۱۲ مدال گرفت و رتبه نخست در جهان  را در این زمینه نسبت تعداد ورزشکاران و کسب مدال داشتیم. مدال آوران ما درخشیدند و ما بالاتر از کشور‌هایی مانند آرژانتین، سوئیس و بلژیک و رتکیه و پرتغال قرار گرفتیم.

وی افزود: هر چند مدال‌های رنگارنگ ما دستاورد برنامه ریزی و مدیریت تحسین برانگیز فدراسیون‌های کشتی و تکواندو و مربیان آنها است، اما با تلاش کمیته ملی المپیک و دیگر فدراسیون‌ها ورزشکاران ما در رشته‌های مانند سنگنوردی، شمسشیربازی و ژیمناستیک جایگاه بالایی داشتند و منزلت ایران را برای دستیابی به مدال به نمایش گذاشتند. درخشش بانوان ایران و راه یابی نخستین بانوی ایرانی به فینال این رقابت‌ها برگ زرینی به دفتر افتخارات دختران این سرزمین افزود و پرچم جوانان پر انکیزه ایرانی را با ارزش‌های والای اسلامی و ایرانی در معرض نگاه جهانیان قرار داد.

وی ادامه داد:با توجه به این افتخارات از دولت چهاردهم انتظار می‌رود با سرمایه گذاری و بهره گیری از تمام ظرفیت کشور برای قرار گرفتن ایران در میان یکی از ۱۰ کشور برتر المپیک ۲۰۲۸ استفاده کنند.

جریانات سیاسی، دولت را در انجام شایسته رسالت سنگین یاری کنند

خطیب نماز جمعه تهران درباره کابینه پیشنهادی دولت اظهار کرد: رئیس جمهور محترم فهرست پیشنهادی وزرای خود را به مجلس تقدیم کرد و گمانه زنی‌ها حکایت از آن دارد که نمایندگان با الهام از ارزش‌های اسلامی و اخلاقی و رهنمود‌های رهبری در چارچوب وظایف قانونی خویش از ظرفیت نهاد قانون گذاری برای شکل گیری دولتی کارآمد و متعهد به ارزش‌های اسلامی و انقلابی استفاده خواهند کرد.

وی تاکید کرد:دولت محصول کار مشترک مجلس و رئیس جمهور است و پرهیز ار رفتار‌ها سخنان هیجانی و مذاکره و تصمیم سازی بر اساس منافع ملی و اهتمام جدی به ارتقای سطح تعامل مجلس و دولت ستون‌های مجلس در تراز را استحکام می‌بخشد و ما نیاز‌مند به چنین مجلس مقتدری هستیم.

ابوترابی ادامه داد: جریانات سیاسی، اصحاب رسانه با اهتمام به نظرات رئیس جمهور در تشکیل دولت وفاق ملی با پرهیز از هر گونه سخن مخرب و با نقد منصفانه خود دولت را در انجام شایسته رسالت سنگین خود که بر عهده دارند یاری کنند.

وی افزود:گام برداشتن بر راه اصلاح شاخص‌های اقتصادی و عبور از چالش‌های موجود دستاورد وفاق و اجماع خبرگان سیاسی و عزم اراده و استوار دولت و مجلس بر اجرای و عملیاتی کردن سیاست‌های کلی نظام به عنوان منافع ملی است و این مهم در صدر وظایف قوا قرار دارد.

ابوترابی تصریح کرد:رئیس جمهور محترم بار‌ها گفته اند که باید سیاست‌های کلی در دستور کار همه مدیران قرار گیرد. در کنار این خواستن نیازمند به ظرفیت‌هایی هستیم که باید به آن توحه کرد. اصلاح نظام اداری از مهمترین اصولی است که باید به آن پرداخت. ما نیازمند نظام اداری عدالت محور، چابک  و روزآمد و دانش بنیان و هوشمند که نماد شایسته سالاری باشد،  هستیم. امیدوارم دولت و مجلس در این مهم بیشتر اقدام کنند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: موضوع دوم تمرکز زدایی و توزیع قدرت است. باید استانداران در تراز انتخاب شوند، نه با نگاه به گرایشات سیاسی. افزایش مشارکت شهروندان در امور شهر و استان ضروری است.

وی ادامه داد:در نهایت مهمترین اقدام به منظور تحول در نظام اداری و ارتقای کارآیی نظام انتخاب مدیران ارشد و میانی است که از بن دندان به تحول باور داشته باشند و با برخورداری از انگیزه و اراده راسخ و دانش و تجربه و سلامت و امانت با استفاده از مجامع علمی و دانشگاهی و نقشه راه خود را تعریف کرده و با زمان بندی دقیق در این راه افتخار آفرین گام بردارند.

حجت الاسلام ابوترای فرد درباره انتقام سخت علیه رژیم صهیونیستی گفت:صهیونیست‌ها همیشه در مقابل نقشه‌های کشورمان شکست خورده اند و ایران به گواهی تاریخ نشان داده است با تحمیل شرایط امنیتی سخت به تل آویو هیچ تحرک ایذایی آن‌ها را بی پاسخ نگذاشته است و وعده مجارات سخت از زبان رهبر یادآور وعده صادقی است که صهیونیست‌ها را به التماس وا داشت که با وساطت کشور‌های  دیگر به ایران پیام بدهند که انتقام ایران سخت نباشد.

وی در انتها گفت: تل آویو بهتر از هر دولتی می‌داند از وقوع انتقام سخت ناگریز است، اما زمان و زمین این تنبیه پشیمان کننده را تهران تعیین می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار