آیت الله خاتمی گفت: اینکه چه زمانی و کجا و چگونه از رژیم صهیونیستی انتقام بگیریم با تدبیر ما است بگذارید این نگرانی در میان صهیونیست‌ها باشد.

آیت الله خاتمی خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: این روز‌ها موضوع برنده شدن ورزشکاران ما در المپیک مطرح است و توفیق برای آن‌ها را از خدا می‌خواهیم و امیدواریم این ورزشکاران پرچم ایران عزیزمان را در جهان برافراشته کنند.

وی درباره نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی گفت: از مردم و دولت عراق تشکر می‌کنم برای آن که اقدامات خوبی را برای کمک و پذیرایی از زائران امام حسین (ع) فراهم دیدند. سراسر کشور بوی اربعین و کربلا می‌دهد. آنهایی که توفیق شرکت در راهپیمایی مقدس اربعین را دارند به خود افتخار کنند. بچه‌ها، ناتوان‌ها و جوانان ما  با شور و با عشق در این مسیر هستند. از همه عزیزان که در این مسیر حاضر بوده تشکر می‌کنم.

وی درباره ۱۷ مرداد و روز خبرنگار گفت: به دلیل شهادت شهید صارمی این روز ۱۷ مرداد را به عنوان خبرنگار نام گذاری کرده اند. موضوع خبرنگاران باید جدی گرفته شده است. در دنیا خبرنگاران افکار مهم را در سطح جهان رقم می‌زنند. ایام ماه صفر هم به نام خبرنگاران حماسه عاشورا است و اگر این خبرنگاران نبودند هیچ گاه مطلبی از عاشورا مخابره نمی‌شد.

خاتمی افزود: خبرنگارانی که در مسیر بیان حقیقت حرکت می‌کنند اینها راه امام حسین را دنبال می‌کنند. این حقیقت که خبرنگاران در عرصه جهاد تبیین نقش عظیمی دارند بسیار با ارزش است. در همین جنایات در غزه دیدیم چه تعداد خبرنگار به شهادت رسیدند و کار آنها بسیار سخت و مهم است. 

وی ادامه داد: دو چیز است که کار آنها را ارزش بالا می‌دهد یکی از آ ن‌ها امانت است؛ دوم اینکه حقایق‌ها را امانت مدارانه بنویسند و حقیقت مدار باشند. حقیقت و امانت ارزش کار خبرنگاری است.

در قدم به قدم جنایات غزه آمریکا هم دخیل است

وی درباره شهادت شهید اسماعیل هنیه گفت: در این یک هفته مطالبی زیادی شنیدیم درباره این موضوع. اما مطلب مهم اول آن است که این جنایت و جنایاتی که در غزه انجام می‌شود یک مباشری دارد که آن مباشر رژیم صهیونیستی است که چند عنوان فقهی مجرمانه قاتل، مفسد و محارب را دارا است و حق چنین رژیمی تنها مرگ است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت:  البته کمک و سبب این جنایات آمریکا است و هیچ تردیدی نداریم که در قدم به قدم جنایات غزه آمریکا هم دخیل است. اگر این رژیم مستکبر حامی جنایتکاران غزه نبود آیا بیش از ۴۰ هزار نفر شهید می‌شدند؟

وی تاکید کرد:ده‌ها هزار انسان کشته شده اند و آمریکایی‌ها در تمامی اینها شریک هستند و همچنین کسانی که در خارج و داخل نیز  آمریکا را تطهیر می‌کنند. می‌خواهند بگویند که آمریکا در این جنایات سهیم نیست و اینهایی که این گونه می‌نویسند در تمامی جنایات اسرائیل و آمریکا شریک هستند.

وی افزود: این که مقام معظم رهبری عنوان کردند که خون خواهی از این شهید مجاهد (شهید اسماعیل هنیه) را وظیفه خود می‌دانیم و این معنی آن است که رژیم صهیونیستی تردید نداشته باشد انتقام سخت خواهیم گرفت.

خاتمی گفت: ما نظامی با تدبر هستیم، اینکه چه زمانی و کجا و چگونه بزنیم با تدبیر ما است بگذارید این اضطرار و نگرانی در میان صهیونست‌ها باشد، اما بی تردید در زمان و مکانی مناسب انتقامی جانانه خواهیم گرفت.

خطیب نماز جمعه تهران درباره یحیی سنوار گفت: انتخاب ایشان به جای شهید هنیه تو دهنی محکمی به صهیونست‌ها بود. کسی که به بیش از ۴۰۰ سال زندان محکوم بوده. انتخاب این مبارزه دیرینه راه مقاومت، گویای آن است که مقاومت تا نابودی رژیم اسرائیل به پیش خواهد رفت.

امیدوار به انتخاب کابینه مناسب هستیم

خاتمی گفت: آخرین مطلب هم درباره انتخاب هیئت دولت است. کشور را آنها اداره می‌کند و این انتخاب توسط رئیس جمهور و مجلس انتخاب می‌شود.

وی اظهار کرد:مقام معظم رهبری ۱۰ ویژگی را برای افرادی که می‌خواهند انتخاب شوند عنوان کرده ویژگی‌هایی مانند امین بودن، امید به آینده داشتن و پاک دستی و نداشتن سابقه و نگرش ملی داشتن و کارآمد بودن و التزام عمل به نظام جمهوری اسلامی داشتن.

او گفت: با تعامل سازنده میان قوه مجریه و مقننه و توجه به بیانات رهبری امیدوار به انتخاب کابینه مناسب هستیم. انتخاب درست به نفع نظام است و خدای ناکرده اگر در این عرصه دقت نشود خسارات می‌بیینم، اما ما به قوه مجریه و قوه مقننه خوشبین هستیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار