کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: رژیم صهیونیستی برای اینکه شکست نخورد به نظریه بن‌گوریون متکی شده که می‌گوید اسرائیل برای پیروزی باید جنگ را به خارج از مرز‌ها گسترش دهد.

سعدالله زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، اظهار داشت: اگر اسرائیل بتواند عملیات ترور را همانند تخریب بیمارستان‌های غزه عادی سازی کند، شاهد تکرار عملیات‌های ترور در سطح جهان اسلام علیه رهبران مقاومت خواهیم بود، لذا پاسخ به عملیات ترور رژیم اسرائیل یک الزام و اجبار برای سر جا نشاندن رژیم صهیونیستی است.

وی ادامه داد:بیش از ۱۰ ماه از جنگ غزه می‌گذرد و در این مدت، مردم مظلوم غزه حماسه‌های بسیاری از خود بر جای گذاشته‌اند. مردم مظلوم غزه با مقاومت پرشکوه خود مقابل محاصره مطلق توسط رژیم صهیونیستی که از حمایت‌های تمام و کمال غرب برخوردار است، ایستاده‌اند.

وی افزود: ۹۶ درصد سلاح‌هایی که به رژیم صهیونیستی ارسال می‌شود آمریکایی‌ است و این را خود مقامات صهیونیستی گفته‌اند. این رژیم به حدی جری شده که دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه را تهدید می‌کند ولی مشاهده کردیم که این رژیم در دیوان لاهه محکوم شد و این خود یک دستاورد برای مردم مظلوم غزه محسوب می‌شود.

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی جنگ را باخته است، گفت: رژیم صهیونیستی برای اینکه شکست نخورد و در غزه پیروز شود به نظریه بن‌گوریون متکی شده است؛ این نظریه می‌گوید اسرائیل برای پیروزی باید جنگ را به خارج از مرزها گسترش دهد و به همین خاطر مشاهده می‌کنیم عملیات‌های ترور این رژیم از غزه به لبنان، ایران، سوریه و دیگر کشورها گسترش پیدا کرده است.

زارعی بیان کرد: در این بین تنها آنچه که مانع پیروزی اسرائیل می‌شود برانگیختگی ملت‌های مسلمان و ملت‌های آزاده جهان است. همانطور که سیدحسن نصرالله گفت با وارد کرد ضربات ممتد باید مانع پیروزی رژیم صهیونیستی شد. رژیم صهیونیستی با تکرار ترور به دنبال عادی‌سازی عملیات‌های تروریستی است تا از این طریق یک پیروزی ظاهری و تبلیغاتی را برای خود ایجاد کند و سرپا باقی بماند.

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه راهبرد آمریکایی‌ها از ابتدای شروع جنگ پیروزی اسرائیل بوده است، اظهار کرد: آمریکایی‌ها با حمایت از عملیات‌های ترور رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند تا تصویری ظاهری از پیروزی این رژیم ترسیم کنند. اگر دقت کرده باشید در جلسه اخیر شورای امنیت ایالات متحده به شدت از عملیات‌های تروریستی رژیم صهیونیستی حمایت کرده و نماینده آن طوری سخن می‌گفت که گویا نماینده اسرائیل سخن می‌گوید.

زارعی گفت: آمریکایی‌ها امروز خود را در موضع مخالفت با افزایش تنش در منطقه قرار داده‌اند ولی در اصل خود آنها یکی از عوامل افزایش تنش در منطقه محسوب می‌شوند. کسانی که تنش ایجاد کرده‌اند فرزندان غیور اسلام را به شهادت رسانده‌اند نمی‌توانند مدافع کاهش تنش در منطقه باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار