صالحی گفت: قرار بود میانگین سنی کابینه دولت چهاردهم جوان‌تر از این باشد، اکنون میانگین سنی کابینه شصت سال و پیرترین کابینه بعد از انقلاب است.  

مسلم صالحی نماینده مخالف کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم امروز در صحن علنی مجلس اظهار کرد: آقای پزشکیان، می‌دانید نسبت به شما ارادت دارم، در ابتدای صحبتم جا دارد نکات قوت کابینه را بگویم که ابتدا توجه به سلایق سیاسی متعدد است و این فرصت خوبی برای دولت است و می‌تواند امید را در دل ملت زنده کند. اما اگر نتوانیم صدای واحدی از کابینه بشنویم کار وزارتخانه به چالش می‌خورد. 

صالحی ادامه داد: در کمیسیون اجتماعی خدمت گزینه راه و شهرسازی بودیم و امیدوارم خوشحالی ما از ورود یک خانم را در قالب رای اعتماد به وی نمایان کنیم. 

نماینده مخالف کابینه دولت چهاردهم افزود: توجه به اسناد بالادستی و منویات رهبری جزء نکات مثبت کابینه شماست، اما قرار بود میانگین سنی کابینه جوان‌تر از این باشد، اکنون میانگین سنی کابینه شصت سال است که پیرترین کابینه بعد از انقلاب است. 

وی اضافه کرد: عدم توجه به پراکندگی جغرافیایی در کابینه دیده می‌شود. فارس به آن عظمت که پنج میلیون جمعیت دارد امروز حتی یک نفر هم در کابینه ندارد و امیدوارم در معاونان وزرا سهم استان فارس دیده شود. 

صالحی گفت: کلی بودن برنامه‌های وزرا ایراد دیگری است که به چشم می‌آید. انتظار این است که برنامه وزرا عملیاتی باشد. اما همان سیاست‌های کلی و آرمان گرایی‌های بیش از حد در کابینه دیده می‌شود. 

این نماینده مخالف ادامه داد: برنامه‌ها باید سنجش‌پذیر و با هدف باشد. تخصصی‌تر بودن کابینه موضوع دیگری بود که انتظار داشتیم.

صالحی خاطرنشان کرد: در بین نمایندگان افرادی بودند که برای رای آوردن شما سینه سپر کردند و توهین‌ها شنیدند، اما بر عقیده خود ماندند. امیدواریم با مشورت از نمایندگان نظر حداقلی همین افراد را در تعیین افراد کابینه جویا شوید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
جوان به درد نمیخوره کار بلد باشه بهتر هست خانواده پدر را می‌چرخند مادر وزیر بچه‌ها ملت
آخرین اخبار