نماینده مجلس گفت: رئیس‌جمهور با نحوه انتخاب کابینه خود نشان داد که به دنبال بازسازی و ترمیم سیاست غیرحذفی است.

محمد مهدی فروردین نماینده مجلس شورای اسلامی در موافقت با کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم اظهار کرد: همکاران عزیز ملت شریف ایران خیلی خوشبختم که امروز از برنامه‌های رئیس جمهوری به عنوان موافق دفاع می‌کنم که شخصیتی فرزانه دانشمند و مردمی دارد. 

او ادامه داد: جریان‌های سیاسی در ۴۰ سال گذشته نتوانستند یکدیگر را از صحنه سیاسی حذف کنند. برخورد حذفی و نزاع سیاسی مداوم به ناکارآمدی می‌انجامد.

فروردین بیان کرد: رئیس جمهور با شعار دعوا نکنید بر صندلی ریاست نشسته است و ما باید یاریگر او باشیم. ایشان رئیس جمهور مردمی است و به قول مقام رهبر معظم انقلاب با انتخاب کابینه خود نشان داد که می‌خواهد در آغاز راهی قرار بگیرد که به خیر جمعی برسد و قصد انحصارگری در قدرت ندارد.

او می‌گوید: رهبر معظم انقلاب به صراحت فرمودند که موفقیت رئیس جمهور موفقیت همه نظام است و مجلس شورای اسلامی می‌تواند تکمیل کننده این سیاست باشد. خانه ملت وظیفه دارد که چنین راهبردی را توسعه دهد. 

فروردین خاطرنشان کرد: نمایندگان با رای اعتماد خود باید بخشی از روند انسجام اجتماعی و رویکرد توافق ساز ریاست جمهوری باشند. مجلس دولت و قوه قضاییه و کل نظام سیاسی سواری کشتی هستند. این کشتی باید به درد ملت ایران بخورد و بتواند زندگی بهتری را برای جامعه ایران رقم بزند. 

وی افزود: مردم عزیز و همکاران محترم ما در مورد برنامه‌های فردی صحبت می‌کنیم که در طول دوران نمایندگی خویش جز صداقت چیزی از خود نمایان نساخت.

فروردین گفت: او به محرومان و نقاط محروم نشین باور و اعتقاد قلبی رای دهندگان رئیس جمهور با شعار وفاق ملی انتخاب کردند که به توافق سازی کمک کنند؛ و حالا مجلس در موقعیت قرار گرفته است که باید به کابینه پیشنهادی رای اعتماد بدهد و امیدواریم که دولت وفاق ملی انجام این امر مهم منافع کشور را مطابق اسناد بالادستی و فرمایش رهبر معظم انقلاب در دستور کار خود قرار دهد. 

نماینده مجلس تصریح کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران چیزی است که جمهوری اسلامی ایران به آن معتقد است و ما انتظار کابینه‌ای داریم که به شعار‌های رئیس جمهور عمل کند و باید خوشحال باشیم که چنین رئیس جمهوری با چنین نگاهی داریم که به برنامه هفتم این چنین پایبند است. 

او گفت: پزشکیان باور به مردم را در گوشت و پوست خود حس کرده است و این امیدی است که محرومین انتظار دارند که مجلس با اعتماد به کابینه رئیس جمهور دولت وفاق ملی را یاری کند. 

او بیان کرد: آقای رئیس جمهور از آنجایی که خود شما شاهد هستید در روز‌های اخیر اتفاقات مثبتی برای ورزش کشور اتفاق افتاد و امیدوارم که آن روحیه ورزشی شما قوت پیدا کند. اکنون مدال آوران المپیکی چشم انتظار ترمیم زیرساخت‌های ورزشی هستند؛ لذا انتظار می‌رود در حوزه زیرساختی کشورمان را در مسیری حرکت دهیم که دیگر آرزوی سایر کشور‌ها را در حوزه زیرساختی ورزشی نداشته باشیم. اوضاع ورزشی کشور ما برازنده جوانان ما نیست؛ بنابراین با توجه به اینکه شما خود علاقمند به ورزش هستید انتظار می‌رود نگاهی تحولی به این حوزه داشته و آقای دنیا مالی گزینه‌ای آگاه در این حوزه هستند انتظار تحولی شگرف از شما می‌رود. در پایان آرزوی توفیق و موفقیت برای کابینه پیشنهادی رئیس جمهور را دارم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار