محمد قسیم عثمانی گفت: مردم به تغییر رای دادند و به اصلاح طلبی رو آوردند، اما ترکیب کابینه شما نشان دهنده تغییر نیست.

محمد قسیم عثمانی نماینده مخالف کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم اظهار کرد: آقای رئیس‌جمهور شما در انتخابات، گفتمانی را بیان کردید که مورد اقبال اکثریت قرار گرفت، با گفتمان خود اعتماد عمومی را احیا کردید، به انتظارات اجتماعی جهت مثبت دادیدو بخش قابل توجه مردم را با حاکمیت آشتی دادید. 

وی افزود: مردم به تغییر رای دادند و به اصلاح طلبی رو آوردند، اما ترکیب کابینه شما نشان دهنده تغییر نیست. وفاق ملی با جمع اضداد محقق نمی‌شود. دولت اشتراکی ناهماهنگی به همراه خواهد داشت.

این نماینده مخالف ادامه داد: اگر امور اجرایی کشور هم مانند کابینه باشد کشور دچار مشکلات بیشتر خواهد شد. شما از تبعیض سخن گفتید و بی صدایان را امیدوار کردید، شما از روش‌های غلط گذشته انتقاد کردید، از جوانگرایی و از جفا به اهل سنت گفتید. شما از تغییر و اصلاح حرف زدید. از حقوق زنان گفتید ولی آیا به گفته‌های خوب خود عمل کردید؟ در کل جامعه زنان فقط به یک زن میدان دادید و به هیچ اهل سنتی میدان ندادید. شما برای تغییر آمده بودید.

محمد قسیم عثمانی گفت: امروز هیچ کس به اندازه ترکیب کابینه شما باعث دلسردی جامعه اهل سنت نشده است، ما به شما امید داشتیم.

وی اضافه کرد: آقای پزشکیان می‌دانید قلبا دوستتان دارم ولی این روش به نتیجه نمی‌رسد، شما به دنبال وفاق ملی بودید، اما با نادیده گرفتن جمعیت ۱۵ میلیونی اهل سنت می‌توانید این را عملی کنید؟ شما به مخالفان خود سهم دادید، اما به اهل سنت هیچ ندادید. حال می‌گویید دولت وفاق ملی. اینهایی که میگویند دو به شما رای ندادند.

این نماینده مخالف گفت: مردم ما شرایط را درک کرده بودند؛ شما خودتان انتظارات مردم را به عرش رساندید، اما تا به صندلی ریاست نشستید دور و بری‌هایتان نگذاشتند به وعده عمل کنید.

عثمانی ادامه داد: حال اختیار در دست شماست و نمی‌توانید بگویید نگذاشتند. اگر دیگران بد عمل کردند در عوض این میدان را مردم برای شما فراهم کردند، شما درست عمل کنید.

وی افزود: آقای پزشکیان مردم امروز می‌گویند در انتخابات سر ما کلاه گذشته شده است و بعد انتخابات همه درد‌های ما فراموش شد. 

این نماینده مخالف با بیان اینکه قرار شد دولت شما دولت بی صدایان باشد، گفت: اما حتی حاضر نشدید بگویید که چرا در میان اهل سنت کسی را برای منصبی قرار ندادید و به من گفتید در کردستان که رای ندادند. اگر به جامعه اهل سنت توجه نکنید سرمایه اجتماعی بسیاری را از دست خواهید داد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار