مجلس شورای اسلامی از امروز تا پایان هفته روند برگزاری جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت را دستورکار خود دارد.

مجلس شورای اسلامی پس از بررسی برنامه‌ها و کارنامه وزرای پیشنهادی دولت در کمیسیون‌های تخصصی از امروز تا پایان هفته در صحن علنی صلاحیت آنها را برای دادن رای اعتماد بررسی می‌کند که در هر روز حداقل دوبار صحن علنی برگزار خواهد شد البته ممکن است در صورت لزوم صحن به‌صورت سه شیفت هم برگزار شود.

اولین جلسه بررسی وزرا در صحن علنی مجلس با حضور مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان برگزار می‌شود.

طبق ماده ۲۰۴ آیین‌نامه داخلی مجلس، در ابتدای جلسه، رئیس‌جمهور می‌تواند در مدت دو ساعت و نیم به تشریح برنامه و خط مشی دولت و دفاع از ترکیب کلی هیئت وزیران پیشنهادی بپردازد سپس پنج نفر نماینده موافق و پنج نفر نماینده مخالف، هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه در خصوص کلیت ترکیب پیشنهادی ورزا صحبت خواهند کرد. بعد از آن، رئیس جمهور و یا نماینده تعیین شده از طرف وی می‌تواند به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.

بررسی ۱۹ وزیر پیشنهادی دولت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی طبق حروف الفبا انجام می‌شود.

ابتدا سخنگوی کمیسیون‌های تخصصی گزارشی از برنامه‌های مطرح شده از طرف وزرای پیشنهادی مربوط به کمیسیون خود را ارائه می‌کنند سپس دو نماینده مخالف و دو نماینده موافق (هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه) درباره هر وزیر پیشنهادی صحبت خواهند کرد و پس از آن، وزیر پیشنهادی مربوطه یا رئیس‌جمهور فرصت دارند تا از برنامه‌ها و صلاحیت وزیر دفاع کنند.

در پایان رای‌گیری درخصوص هر وزیر پیشنهادی به صورت جداگانه انجام خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود در روز چهارشنبه ۳۱ مرداد اخذ رای نمایندگان برای وزرای پیشنهادی برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار