ایزدخواه گفت: در روز‌های اخیر برخی افراد به رئیس‌جمهور اعتراض کردند که چرا تندرو‌ها در کابینه نیستند در صورتی که این موضوع نقطه قوت کابینه است.

روح الله ایزدخواه نماینده مخالف کابینه دولت چهاردهم گفت: اربعین حسینی را تسلیت و تهنیت عرض می‌کنم و به مردم غزه درود خالصانه خود را نثار می‌کنم. موضع بنده در اینجا سیاسی نیست. اینکه در روز‌های اخیر برخی از اصلاح طلبان به رئیس‌جمهور اعتراض کردند که چرا تندرو‌ها در کابینه نیستند نقطه قوت این کابینه است. ما امروز در هر دو جناح چوب تندروی‌ها را خورده‌ایم. رهبری عنوان کرده‌اند که این دسته بندی‌ها غلط است و نقد بنده به جهت‌گیری‌های فرابخشی است که باید معیار انسجام در دولت باشد.

وی افزود: جهت‌گیری‌هایی که عمدتا در برنامه‌ها وزرا دیدیم مسائلی دارد. در راس آن مسائل عدالت اجتماعی است. من از دانشجویانی بودم که به واسطه رویکرد ضد اشرافیت دکتر پزشکیان برای ایشان بیانیه‌ها دادیم. اما در کابینه پیشنهادی ایشان این نگاه ضدیت با اشرافی‌گری دیده نمی‌شود.

ایزدخواه ادامه داد: علت اصلی نارضایتی مردم بی عدالتی و تبعیض و فقر و فساد است. این که رهبری گفتند مبارزه با فساد اهمیت بالای این موضوع را نشان می‌دهد. امروز باید کشاورز محوری را به جای کشاورزی محوری در دستور کار قرار دهیم. گرانی و تورم در ایران ناشی از تبعیض‌های ساختاری است وگرنه کشور ما با منابعی که دارد نباید دچار کمبود‌ها شود.

این نماینده مخالف افزود: نمی‌شود یک وزیر رویکرد خود را کاهش شکاف در مسائل پزشکی و دیگری گسترش بیمارستان‌های خصوصی اعلام کند. نکته بعدی بحث رشد ۸ درصدی است. روح برنامه هفتم رشد شتابان است. برای عظیمت به این سمت وزرا باید آماده باشند و از روال‌های موجود و ساختار‌های موجود عبور کرد.

ایزدخواه گفت: نکته بعدی بحث مردمی سازی اقتصاد است، مرحوم شهیدرئیسی چنین نگاهی داشتند، اما دولتشان در این اواخر شورای اقتصاد مردمی را تشکیل داد و آقای پزشکیان شما از روز اول این اقدام را انجام دهید. منابع قفل شده در کشور را به نفع مردم احیا کنید و به تولید کننده کمک کنید. شرکت‌های شبه دولتی را مهار کنید و آن وقت اقتصاد اصلاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به جوانگرایی در این کابینه نگاهی نشده و امیدواریم در میان معاونان به موضوع جوانگرایی نگاه جدی‌تری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار