نماینده مجلس گفت: انتخاب یک خانم باتجربه و متخصص در کابینه امید‌های زیادی را در جامعه ایجاد کرده است.

زهرا خدادادی نماینده مجلس موافق با کابینه دولت چهاردهم گفت: امام خمینی (ره) بار‌ها در فرمایشاتشان تاکید کردند وحدت کلمه مبنای کار کارگزاران سیاسی باشد و آن را رمز پیروزی و شرط عدالت اسلامی برای همه خواندند. کابینه پزشکیان با عنوان وفاق ملی به ما معرفی شده و باید آن را ارج بنهیم و کمک کردن به دولت را طبق فرمایش رهبر انقلاب انجام دهیم.

او ادامه داد: پس از مشاهده لیست وزرای پیشنهادی اولین چیزی که برایم تداعی شد وعده رئیس جمهور محترم در راستای وحدت و وفاق ملی بود. از ویژگی‌های دیگری که در معرفی کابینه به چشم می‌خورد توجه رئیس جمهور بر تقدم مسائل کارشناسی بود.

وی افزود: برخی از صدا‌های نقادانه بیش از هر چیز به مسائل با عینک سیاسی پرداختند و می‌گویند برخی وزرای کلیدی از جناح مقابل برگزیدند.

خدادادی خاطرنشان کرد: آنچه من به عنوان وجه مشترک به عنوان انتخاب هوشمندانه رئیس جمهور دیدم به جز عنصر وفاق ملی عنصر کارشناسی آن بود. وزرای پیشنهادی به دلیل تجربه و با نگاه کارشناسی انتخاب شدند.

وی با اشاره به حضور یک خانم در کابینه گفت: انتخاب خانم باتجربه و متخصص و فرزند شهید امید‌های زیادی را در جامعه ایجاد کرده است، چون می‌خواهند یک وزارتخانه زیربنایی را به یک بانوی متخصص بسپرند.

این نماینده مجلس می‌گوید: کشور ما در اردیبهشت سال جاری یک اتفاق تلخ که شهادت شهید رئیسی و همکارانش بود را تحمل کرد و تمام همکاران رئیس‌جمهور همت کردند تا مشکلی در کشور ایجاد نشود که شایسته تقدیر هستند، اما واقعیت این است در حال گذر از دولت قبل به فعلی بسیاری از دستگاه‌ها با وقفه در وظایف خود مواجه هستند.

وی افزود: جهت‌گیری‌ها و سیاستگذاری‌های کلیدی باید مطابق رئیس جمهور جدید و تیم اجرایی او باشد، اما هرگونه تعلل و عدم اعتماد به برخی وزرا و اداره وزارتخانه با سرپرست باعث بلاتکلیفی می‌شود.

خدادادی در پایان تصریح کرد: حتما این نکته را در نظر داشته باشید که کشور نیازمند هرچه سریعتر مشخص شدن وزراست و نباید به سبب بلاتکلیفی دچار روزمرگی شود. معرفی کابینه با تکثر گروه‌ها معرف تعهد پزشکیان به شکل دادن کابینه وفاق ملی است. اکنون نوبت ما نمایندگان است که برگ زرینی بر زنجیره وفاق ملی بیفزاییم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار