نماینده مردم ایلام در موافقت با کلیات کابینه دولت چهاردهم در صحن علنی مجلس گفت: ایران یک تن واحد است و اقوام و مذاهب گوناگون جان این تن هستند.

سارا فلاحی، نماینده مردم ایلام در موافقت با کلیات کابینه دولت چهاردهم در صحن علنی مجلس اظهار کرد: ایران یک تن واحد است و اقوام و مذاهب گوناگون جان این تن هستند و هیچکس از ما حق ندارد این بدن را شرحه شرحه کند و بنده به عنوان یک ایرانی و یک کرد و همچنین یک مسلمان و ایرانی اعلام می‌کنم افتخار ما این است که خون اقوام مختلف کشور از این مرز و بوم حفاظت کرده است. 

وی افزود: کابینه آقای پزشکیان نقاط ضعف و قوت خود را دارد و اگر انصاف داشته باشیم باید اعلام کنیم که نقاط قوت آن بر ضعف آن تسلط دارد. این کابینه مطابق با شرایط و مطالبه جامعه تعریف شده است چرا که مردم از انحصارطلبی و خالص سازی خسته شده‌اند و اجازه بدهیم که شاید یک بار کابینه‌ای در آرامش شکل بگیرد. 

فلاحی گفت: پزشکیان دست یاری به سوی همه دراز کرده است تا بتواند با دولت وفاق ملی به مردم خدمت کند. از نقاط قوت دیگر این کابینه این است که هر چند از چپ و راست و میانه رو‌ها استفاده کرده، اما اجازه نداده است که تندرو‌های طیف‌های سیاسی در قلب کابینه اش قرار بگیرند. 

نماینده مردم ایلام بیان کرد: در این کابینه چرخش نخبگان عملیاتی شده است و نقطه درخشان آن معرفی یک بانوی با وقار و متعهد و متخصص است. کسی که برخلاف بسیاری آسانسوری بالا نرفته است و وزارتخانه مطبوع خود را می‌شناسد و از جنس آن است و از همه مهم‌تر آنکه دلالان سیاسی پشت سر او نایستادند بلکه پشت سر او نام پدر شهیدش است. 

وی متذکر شد: می‌خواهد به دنیا ثابت کند که برای جمهوری اسلامی مدیریت مردانه نیست بلکه مدیریت به معنای راهبری است. به عنوان پیشانی جمهوری اسلامی ایران به دنیا اعلام خواهد کرد که نظام سیاسی ما فارغ از جنسیت به هر کس که توانایی داشته باشد اعتماد می‌کند. من انتظار دارم که نمایندگان متعهد مجلس فرصت حضور یک بانو در کابینه را از خود دریغ نکنند.

فلاحی تصریح کرد: پزشکیان حداکثر تلاش خود را به کار گرفته است تا با وجود فشار‌ها بتواند وفاق ملی را در کابینه خود به کار بگیرد. البته ما انتظار داشتیم که از خواهران و برادران اهل سنت و اقلیت‌ها استفاده شود، اما باید به ایشان فرصت بدهیم و نباید قصاص قبل از جنایت کنیم چرا که کابینه هنوز تکمیل نشده است. 

وی گفت: یکی دیگر از نقاط قوت کابینه ایشان این است که ساختارشکنی نکرده و از خطوط قرمز عبور نیافته است. آقای پزشکیان به این افتخار می‌کند که سرباز رهبری و کشور است لذا به او فرصت بدهیم که شاید این بار کابینه‌ای در شأن مردم شکل بگیرد. ما انتظار داریم که رئیس جمهور و کابینه‌اش در راستای شکل دادن به یک ایران قدرتمند حرکت کنند. 

نماینده موافق کلیات کابینه دولت چهاردهم در پایان افزود: ما انتظار داریم که رئیس جمهور تسلیم زیاده خواهی‌ها نشود و برای ایشان آرزوی سربلندی داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
آفرین به این نماینده ایلام
آخرین اخبار