رئیس‌جمهور اوکراین با اشاره به حملات فرا مرزی به خاک روسیه مدعی شد ارتش اوکراین در حال حاضر کنترل ۷۴ شهرک در منطقه کورسک را به دست گرفته است.

حمله فرا مرزی اوکراین به منطقه کورسک روسیه در ۶ اوت آغاز شد و تا ۱۲ اوت، اوکراین اعلام کرد کنترل بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر مربع از خاک روسیه را در اختیار گرفته است.

به نوشته روزنامه «کی‌یف ایندیپندنت» منطقه کورسک کمتر از ۳۰ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد که به اندازه ایالت مریلند ایالات متحده یا ایالت براندنبورگ آلمان است.

مقامات منطقه‌ای روسیه در ۱۲ اوت گفتند که اوکراین کنترل ۲۸ شهرک در منطقه کورسک را در دست دارد و گفتند این حمله تا عمق ۱۲ کیلومتری در امتداد یک جبهه ۴۰ کیلومتری بوده است.

«الکساندر سیرسکی» فرمانده کل ارتش اوکراین هم اعلام کرد، نیرو‌های مسلح این کشور ۳ کیلومتر پیشروی کرده‌اند و ۴۰ کیلومتر مربع دیگر از خاک روسیه را تحت کنترل گرفتند.

از سوی دیگر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین هم گفت که با سیرسکی درباره اوضاع در کورسک مداوم در ارتباط است و با وجود نبرد‌های سخت و شدید، پیشروی نیرو‌های اوکراین در استان کورسک ادامه دارد. راه‌حل‌های بشردوستانه برای این مناطق در حال ایجاد است.

سخنگوی وزارت خارجه اوکراین نیز به خبرنگاران گفت: برخلاف روسیه، اوکراین به دنبال تصرف سرزمینی نیست بلکه می‌خواهد از جان مردم ما محافظت کند. هدف حمله اوکراین به منطقه کورسک روسیه جلوگیری از ارسال نیرو‌های کمکی بیشتر مسکو به جبهه دونباس و توقف حملات برون مرزی روسیه است.

سخنگوی وزارت خارجه اوکراین اعلام کرد: از ابتدای تابستان امسال، استان «سومی» اوکراین با بیش از ۲۰۰۰ حمله با استفاده از سامانه‌های موشکی پرتاب چندگانه، خمپاره، پهپاد، ۲۵۵ بمب هدایت‌شونده و بیش از صد موشک که از منطقه کورسک پرتاب شده، هدف قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار