روزنامه الشرق قطر در پی یورش وزیر صهیونیستی به مسجدالاقصی خواستار ورود جامعه جهانی به مسئله فلسطین شد.

روزنامه قطری الشرق اعلام کرد که در حالی که جهان در انتظار تشدید تلاش‌های میانجیگران برای تکمیل توافق آتش بس در نوار غزه و آزادی اسرای صهیونیست و فلسطینی است، رفتار تحریک آمیز دو وزیر در کابینه رژیم صهیونیستی، اعضای کنست و صد‌ها شهرک نشین که به صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند، با نقض آشکار قوانین بین المللی و حافظ اماکن مقدس در قدس اشغالی همراه است.

بر اساس گزارش النشره، این روزنامه قطری تاکید کرد که کابینه راست رژیم صهیونیستی مسئولیت کامل این تشدید تحریک آمیز و تلاش‌های مکرر برای تضعیف جایگاه مذهبی و تاریخی مسجد الاقصی را بر عهده دارد، به ویژه که این اهانت به سرکردگی دو وزیر در کابینه صهیونیستی صورت گرفت. 

 این روزنامه تاکید کرد که این اقدامات تحریک آمیز که در چارچوب جنگ همه جانبه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری از جمله قدس و اماکن مقدس مسیحی و اسلامی آن آغاز شده است، نیازمند مداخله فوری بین المللی است.

الشرق همچنین اعلام کرد که جامعه و دولت آمریکا برای پایان دادن به جنایات رژیم، حفظ صلح و امنیت بین المللی، پایان دادن به تجاوزات مداوم علیه مردم فلسطین، یافتن راه حل عادلانه برای مسئله فلسطین و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی با پایتختی قدس باید مداخله کند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار