فرانسه می‌گوید نهاد‌های دولتی و زیرساخت‌های ورزشی این کشور طی بازی‌های المپیک پاریس بیش از ۱۰۰ بار هدف حملات سایبری قرار گرفته است.

مقامات فرانسوی می‌گویند در جریان بازی‌های المپیک پاریس بیش از ۱۴۰ حمله سایبری گزارش شده که عمدتاً نهاد‌های دولتی و همچنین زیرساخت‌های ورزشی، حمل و نقل و مخابرات را هدف قرار داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک آژانس امنیت سایبری دولت فرانسه می‌گوید ۱۱۹ حمله سایبری از نظر امنیتی «کم تاثیر» بوده و در ۲۲ حمله دیگر عامل مخرب با موفقیت سیستم اطلاعات قربانی را تحت تاثیر قرار داده است.

در مرحله مقدماتی و در طول بازی‌های المپیک، آژانس امنیت سایبری فرانسه برای حملاتی که پتانسیل ایجاد اختلال در کمیته برگزاری، تهیه بلیط یا حمل و نقل را داشت، در حالت آماده باش بود.

در میانه بازی‌های المپیک رسانه‌ها گزارش دادند موزه «گرند پلی» یا «کاخ بزرگ» که مکانی تاریخی و محل اجرای مسابقات شمشیربازی بود هدف حملات سایبری قرار گرفته است. علاوه بر آن حدود ۴۰ موزه دیگر در فرانسه نیز قربانی حمله سایبری در روز‌های گذشته شدند. 

گابریل آتال، نخست وزیر فرانسه پیش از برگزاری بازی‌های المپیک گفته بود که حملات سایبری به المپیک پاریس «اجتناب ناپذیر» است و فرانسه تلاش می‌کند تاثیرات آن را کاهش دهد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار