لوید آستین در تماس تلفنی با نتانیاهو بار دیگر بر حمایت واشنگتن از تل آویو تاکید کرد.

رژیم صهیونیستی به خوبی می‌داند ایران مصمم است پاسخ ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران را بدهد. از آنجا که این رژیم توان مقابله با حمله ایران را ندارد، اکنون مقامات تل آویو دست به دامان آمریکا شده اند. 

به گزارش الجزیره، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا امروز (دوشنبه) با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی گفتگو کرد. 

آستین در این باره گفت: من در این تماس تلفنی بر تعهد آمریکا برای برداشتن هر گامی که لازم باشد برای دفاع از اسراییل تاکید کردم. 

آستین در این تماس تلفنی به تقویت شرایط نیرو‌های آمریکا و قابلیت‌های نظامی این کشور در سرتاسر خاورمیانه برای حمایت از تل آویو در برابر تهدیدات اشاره کرد. 

وزیر دفاع آمریکا در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در این باره نوشت: ما همچنین طی این تماس درباره عملیات اسراییل در نوار غزه گفتگو کرده و من خواستار کاهش تلفات غیرنظامیان در این منازعه شدم. پیشبرد مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا، تلاش هایمان برای مقابله با تهدیدات ایران، حزب الله لبنان و سایر گروه‌های نیابتی تهران در منطقه، از جمله دیگر محور‌های گفتگوی میان من و نتانیاهو بود. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار