مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه در گزارشی از شهادت ۲ هزار و ۱۰۰ کودک شیرخواره در تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه خبر داد.

به نقل از خبرگزاری سما فلسطین، مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه گزارش داد که طی ۱۰ ماه گذشته، ۱۷ هزار کودک به شهادت رسیده‌اند.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی ۲ هزار و ۱۰۰ کودک شیرخواره فلسطینی را شهید کرده و شمار کودکانی که شهید شدند در تاریخ جنگ‌های معاصر، ترسناک و بی‌سابقه است.

در ادامه این گزارش آمده است که حملات رژیم صهیونیستی به غزه نشانگر روشی خطرناک و مبتنی بر عدم وجود انسانیت در تعامل با مردم فلسطینی ساکن نوار غزه است که به صورت عمدی، هدفمند و گسترده هدف قرار می‌دهد.

دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه افزوده است: کودکان غزه از هیچ نوع حمایتی که حقوق بین‌الملل تضمین می‌کند، برخوردار نیستند و آنها از حقوق اساسی خود محروم هستند.

رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده که منجر به شهادت بیش از ۳۹ هزار نفر، زخمی شدن بیش از ۹۱ هزار نفر، ناپدید شدن ۱۰ هزار نفر و نیز کوچ اجباری نزدیک به ۲ میلیون نفر از ساکنان این منطقه شده است.

علاوه بر این، ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه در این جنگ به شدت تخریب شده‌اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که پس از بیش از ۱۰ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار