در ادامه اعتراضات خیابانی خشونت‌آمیز در انگلیس بیش از هزار نفر از معترضان دستگیر شدند.

پس از چند روز شورش‌ توسط افراط گرایان ضد مهاجرت در انگلیس، یک نهاد ملی پلیس اعلام کرد بیش از هزار نفر در جریان این اعتراضات خیابانی که با آتش‌سوزی و غارت همراه بوده، دستگیر شده‌اند.

به گزارش رویترز، شورای رؤسای پلیس ملی در آخرین به روز رسانی خود اعلام کرد که تا کنون هزار و ۲۴ نفر دستگیر و ۵۷۵ نفر در سراسر انگلیس متهم شده‌اند.

شورش‌های اخیر به دنبال قتل ۳ دختر جوان در شهر «ساوثپورت» در شمال انگلیس رخ می‌دهد. پس از این حادثه، برخی اخبار جعلی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه شخص ضارب مسلمان و مهاجر بوده است. علیرغم گزارش‌های بعدی پلیس که نشان می‌داد فرد متولد انگلیس و از خانواده‌ای مسیحی بوده است، اخبار جعلی منتشر شده در فضای مجازی جرقه اعتراضات خشونت‌آمیز خیابانی علیه مهاجران را روشن کرد.

در روز‌های اخیر گزارش‌های فراوانی از حمله به مغازه و محل اقامت افراد پناهجو منتشر شده است. معترضان که افراط‌گرایان مخالف مهاجرت هستند در یک مورد به هتل محل اقامت پناهجویان حمله کرده و آن را آتش زدند.

سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید دلیل اصلی خشونت‌های اخیر در انگلیس «نژادپرستی سازمان‌یافته» و «شکست دولت‌های پیشین این کشور در مبارزه با نژادپرستی» بوده است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار