رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد حملات این کشور به غرب روسیه ادامه دارد و ارتش اوکراین در ۲۴ ساعت اخیر کمتر از سه کیلومتر پیشروی داشته است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که بزرگ‌ترین حمله فرامرزی آن از زمان آغاز جنگ (فوریه ۲۰۲۲) ادامه دارد و این کشور «علیرغم نبرد‌های سخت و شدید» همچنان در حال پیشروی است.

به گزارش رویترز، کی‌یف مدعی شده است که کنترل ۷۴ شهرک در منطقه «کورسک» در غرب روسیه را به دست گرفته و طی ۲۴ ساعت اخیر بین ۱ تا ۳ کیلومتر پیشرفت داشته است. 

رئیس جمهور اوکراین می‌گوید در جریان عملیات در کورسک تعدادی روس به اسارت گرفته شده‌اند که بعدا می‌توان آنان را با اسرای اوکراینی معاوضه کرد.

ادعا‌های کی‌یف در مورد دستاورد‌های جدید پس از آن مطرح می‌شود که ژنرال روسی «آپتی آلودینوف» اعلام کرد نیرو‌های اوکراینی متوقف شده‌اند. وزارت دفاع روسیه می‌گوید حملات به روستا‌هایی را که در ۲۶ تا ۲۸ کیلومتری مرز قرار دارند دفع کرده است.

از سوی دیگر، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه قول داده است که به اوکراین «پاسخ شایسته‌ای» بدهد. او همچنین کشور‌های غربی را مقصر اصلی این حمله دانست و گفت: «اوکراین با کمک اربابان غربی خود در تلاش است موقعیتش را در مذاکرات احتمالی آتش‌بس بهبود بخشد و پیش‌روی‌های روسیه را تضعیف کند». 

«آلکسی اسمیرنوف» فرماندار موقت کورسک، روز دوشنبه گفت که اوکراین ۲۸ شهرک را در این منطقه تحت کنترل گرفته و عمق تهاجم حدود ۱۲ کیلومتر و عرض آن ۴۰ کیلومتر است. از سوی دیگر، اوکراین مدعی شده است که کنترل هزار کیلومتر مربع از مساحت روسیه را در اختیار دارد که بیش از دو برابر آمار اعلام شده از سوی روسیه است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار