سازمان بهداشت عمومی آفریقا به دلیل شیوع بیماری «آبله میمون» یا «ام پاکس» وضعیت اضطراری اعلام کرد.

سازمان بهداشت عمومی آفریقا از امروز (سه‌شنبه) به دلیل شیوع بیماری «ام پاکس» یا «آبله میمون» که از جمهوری دموکراتیک کنگو به سایر کشور‌های همسایه سرایت کرده، وضعیت «اضطراری بهداشت عمومی برای امنیت قاره» اعلام کرد.

به گزارش رویترز، «ژان کاسیا» مدیر کل این سازمان گفت وضعیت اضطراری بدین جهت اعلام شده است که «نهادها، اراده جمعی و منابع برای اقدام سریع و قاطع بسیج شود». او تاکید کرد که قاره آفریقا بیش از ۱۰ میلیون دوز واکسن برای مقابله با آبله میمون نیاز دارد، اما فقط ۲۰۰ هزار دوز در اختیار دارد. 

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آفریقا هفته گذشته به دلیل نرخ هشدار دهنده شیوع این بیماری ویروسی ابراز نگرانی کرده بود.

از ابتدای امسال بیش از ۱۵ هزار مورد ابتلا به «ام پاکس» یا «آبله میمون» در آفریقا گزارش شده است. همچنین طی این مدت ۴۶۱ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. کارشناسان می‌گویند آمار‌ها نشان دهنده افزایش ۱۶۰ درصدی آبله میمون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است. 

در مجموع ۱۸ کشور آفریقایی ابتلای شهروندان خود به این بیماری را گزارش داده‌اند. 

آبله میمون ویروسی است که باعث تب، سردرد، درد عضلانی و همچنین ضایعات دردناک روی پوست می‌شود. این بیماری از فردی به فرد دیگر و از طریق تماس نزدیک پوستی سرایت پیدا می‌کند و در موارد نادر، می‌تواند کشنده باشد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار