روسیه می‌گوید در پی تشدید درگیری در مناطق مرزی با اوکراین، بخش‌هایی از مناطق مسکونی در مناطق مرزی دوجانبه را تخلیه کرده است.

روسیه امروز (دوشنبه) و در پی تشدید درگیری‌ها در منطقه مرزی کورسک بخش‌هایی از مناطق مسکونی را از غیرنظامیان تخلیه کرد.

نیرو‌های اوکراینی سه شنبه گذشته با عبور از مرز روسیه، وارد خاک این کشور شدند و بخش‌های غربی منطقه کورسک را اشغال کردند. بعضی از منابع غیررسمی روسیه از غافلگیری نیرو‌های نظامی این کشور خبر دادند ولی روز گذشته وزارت دفاع این کشور از خسارات سنگین ارتش اوکراین گزارشی منتشر کرد.

ویاچسلاو گلادکوف فرماندار منطقه بلگورود گفت که تخلیه مناطق مسکونی از ناحیه کراسنایا یاروگا به دلیل فعالیت دشمن در مرز آغاز شده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیرو‌های این کشور حملات متعدد نیرو‌های اوکراینی را در هشت نقطه مختلف در منطقه کورسک دفع کرده اند.

روسیه و اوکراین در بیانیه‌هایی نیز یکدیگر را به گلوله‌باران نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا متهم کردند ولی اعلام کردند که هیچ کدام نشانه‌ای از تشعشات مشاهده نکردند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) اعلام کرد که کارکنان این آژانس دود غلیظی را مشاهده کرده‌اند که از بخش شمالی نیروگاه بیرون می‌آید.

این آتش سوزی کمتر از یک هفته پس از آن رخ می‌دهد که نیرو‌های اوکراین بزرگترین تهاجم خود را به خاک روسیه آغاز کرده‌اند.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای جداگانه هشدار داد که درگیری‌های بی‌ملاحظه، ایمنی هسته‌ای در نیروگاه را به خطر می‌اندازد و خطر یک حادثه هسته‌ای را افزایش می‌دهد. وی از دو طرف خواست گلوله‌باران در اطراف نیروگاه را متوقف کنند.

خبرگزاری اینترفکس به نقل از الکسی لیخاچف، رئیس شرکت روس‌اتم گفت که آتش سوزی حدود سه ساعت طول کشیده و خسارت جدی به برج‌های خنک کننده نیروگاه وارد کرده است.

وی گفت که این آتش‌سوزی در اثر حمله دو پهپاد اوکراینی رخ داده است. وی افزود مشخص نیست که آیا آسیب قابل جبران است یا ممکن است یکی از برج‌ها نیاز به تعویض داشته باشد.

به گفته گروسی، آژانس بین المللی انرژی اتمی برای ارزیابی خسارت درخواست دسترسی فوری به برج‌های خنک‌کننده نیروگاه را داده است.

برچسب ها: روسیه ، اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار