روابط عمومی سازمان غذا و دارو در خصوص تأسیس داروخانه برای غیرداروسازان توضیح داد.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در خصوص تأسیس داروخانه برای غیرداروسازان این طور توضیح داد: در آیین نامه قبلی، تاسیس داروخانه صرفا توسط داروسازان مجاز بود، اما این موضوع توسط دیوان عدالت اداری ابطال شد و سازمان غذا و دارو می‌باید مبتنی بر سازوکاری این موضوع را ابلاغ می‌کرد لذا مقرر گردید افراد متقاضی تاسیس داروخانه بتوانند این امکان برخوردار باشد.

 نکته قابل توجه اینکه متقاضیان نیز مانند سایر موسسات پزشکی باید شرایطی دارا می‌بودند که این الزامات در قالب یک بخشنامه به معاونت‌های غذا و دارو ابلاغ گردید تا پس از بررسی درخواست و صلاحیت متقاضیان در کمیسیون ماده ۲۰ بررسی و در صورت تایید به آنان مجوز تاسیس داروخانه اعطا شود. گرچه سازمان غذا و دارو به این موضوع انتقاد‌هایی وارد می‌داند، اما مکلف به تمکین رای دیوان عدالت اداری است.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در بخش دیگری از این مطلب اورده است: باتوجه به افزایش تعداد داروخانه‌ها در سال‌های اخیر، این اقدام از توجیه اقتصادی خارج شده و ممکن است افزایش بی رویه تعداد داروخانه‌ها آسیب زننده به سلامت مردم باشد.

در هر حال نظر سازمان غذا و دارو بر این است از آنجا که مسائل مربوط به داروخانه‌ها پیچیدگی خاص خود را دارد سطح بندی نظام سلامت رعایت و داروخانه مانند سایر صنوف و بنگاه‌های اقتصادی لحاظ نگردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار