رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: ۶۴ درصد مدارس کشور در مناطق محروم ساخته شده اند.

حمیدرضا خان محمدی، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در نشست خبری امروز که در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس آغاز شد؛ گفت: در برنامه هفتم نشانگرهایی را برای ساخت و نوسازی مدارس گذاشته‌ایم.

وی با بیان این که در ۷ نقطه کشور مشکل ساخت مدرسه وجود دارد؛ تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مشکلات در امر مدرسه سازی مهاجرت دانش آموزان است.  

او با بیان این که سالانه یک میلیون دانش آموز جابه‌جا می‌شوند؛ تصریح کرد: البرز، اصفهان، حاشیه مشهد و قم استان‌های مهاجرپذیرتر هستند.

وی با بیان این که ۶۴ درصد مدارس در حاشیه شهرها ساخته شده اند؛ تصریح کرد: در طرح شهید عجمیان مدارس بهسازی و مناسب سازی شده اند.

او ادامه داد: ۲۰ هزار خیر مدرسه ساز در کشور حضور دارند که تعهدات خیرین حوزه مدرسه سازی ۱۱.۴ همت است. اعتبارات سازمان نوسازی به دولت مربوط است؛ اما خیرین نیز در این امر کمک می‌کنند.

محمد جعفری، مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز در  این نشست خبری گفت: مدرسه‌سازی توسط جامعه خیرین انجام می‌شود و برخی از افراد شایعه می‌کنند که دیگر کشور به مدرسه نیاز ندارد.

وی افزود: ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در مناطق مختلف وجود دارند. مدارس این دانش آموزان نیازمند تجهیزات و فضای آموزشی هستند.

وی با بیان این که کمبود مدرسه در نقاط مختلف کشور همچون تهران وجود دارد؛ ادامه داد: عمر مدارس پس از مدتی تمام می‌شود؛ به همین دلیل مدارس نیاز به بهسازی، مقاوم‌سازی و شاداب‌سازی دارند.

وی با بیان این که خیرین مدرسه‌ساز در امر مدرسه یاری نیز کمک می‌کنند؛ افزود:  خیرین بسیاری از دانش آموزان و معلمان را در امر مناسب سازی مدرسه ترغیب می‌کنند.

خدیجه نیزاری٬ خیر مدرسه‌ساز و مشاور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نیز در این نشست گفت: ۶ هزار بانوی خیر مدرسه ساز در کشور حضور دارند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار