معاون آموزش انجمن داروسازان گفت: علی‌رغم مزایای بسیار طرح دارویار متاسفانه تحقق بودجه به این طرح، به درستی انجام نگرفته است.

محمدامین حیدری، معاون آموزش و برنامه ریزی انجمن داروسازان، در برنامه صبحگاهی سلام خبرنگار در آستانه روز داروساز که ۵ شهریور مصادف با بزرگداشت محمدبن زکریای رازی است، مطرح کرد: پزشکان و داروسازان به دلیل عرق و محبتی که به مردم دارند و محبت‌هایی که چه در بحث کرونا چه مواقع دیگر از مردم دیده اند، کما فی سابق مشغول خدمت رسانی هستند. اما مهاجرت این نخبگان را هم می‌بینیم که زنگ خطری است و باید با دید عمیق تری نگاه کنیم.

او ادامه داد: در همین زمینه انجمن داروسازان ایران به عنوان میزبان شورای عالی سیاست گذاری دارویی کشور که عمر آن شش ماه است، متشکل از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی که بزرگان حوزه داروسازی کشور و حوزه نظام سلامت هستند، از جمله کمیسیون بهداشت مجلس، ریاست سازمان نظام پزشکی، شورای علی نظام پزشکی، معاونین سازمان غذا و داروی فعلی و ادوار گذشته، هیئت رئیسه انجمن داروسازان ایران و بخش بزرگی از حوزه سندیکای تولید و سندیکای پخش و افراد برجسته دانشگاهی این شورای سیاست‌گذاری در گام اول یک نامه شش بندی را به رئیس جمهور تقدیم کردند و در آن به بررسی وضعیت حال داروسازی کشور، ۶ بحران و چالش فعلی و راهکار‌های موجود اشاره کردند که امیدواریم این موضوع بتواند کمکی کرده باشد به رئیس جمهور و تیمی که در ورزات بهداشت مشغول خواهند شد.

او درباره سرفصل‌های نامه گفت: ما مشکلاتی در حوزه تغییرات نرخ ارز، مطالبات صنایع داروسازی، سختی استقراض بانکی برای ادامه جریان نقدینگی، داریم.

معاون آموزش و برنامه‌ریزی انجمن داروسازان درباره مشکلات طرح دارویار توضیح داد: علی رغم مزایای بزرگ این طرح متاسفانه تحقق بودجه با وجود آنکه درست پیش بینی شده بوده،  اما به درستی انجام نگرفته است. متاسفانه همان بودجه حداقلی علی رغم اینکه مکاتباتی صورت گرفته و تعیین تکلیف شده، اما برای مثال سازمان هدفمندی رایانه‌ها هنوز در ۵ ماه اخیر نتوانسته مطالبات سازمان تامین اجتماعی را به حوزه‌های داروسازی کشور برگرداند و ما در واقع در خطوط مختلف تولید، توزیع و در اختیار دادن دارو با مشکلات خیلی اساسی مواجه هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار