با انعقاد قرارداد هاب بین‌المللی نوآوری و فناوری ایران و سازمان نظام پرستاری، مراکز نوآوری تخصصی سلامت دیجیتال راه‌اندازی می‌شوند.

سازمان نظام پرستاری به منظور ترویج و توسعه فناوری‌های نوین در حوزه پرستاری و ورود به عرصه خدمات سلامت دیجیتال با هاب بین‌المللی نوآوری و فناوری ایران قرارداد همکاری منعقد کرد.

بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شد با همکاری دو جانبه سازمان نظام پرستاری و هاب بین‌المللی نوآوری و فناوری ایران خدمات فناوری، نوآوری، آموزشی، پژوهشی و حقوقی ویژه پرستاران و کسب و کار‌های پرستاری ارائه شود.

بر اساس این تفاهمنامه دو طرف در زمینه فرهنگ سازی، ترویج و گفتمان سازی، توسعه فناوری، تجاری‌سازی دستاورد‌ها و شکل­ دهی زیست ­بوم فناوری و کارآفرینی فناوری‌های سلامت دیجیتال با رویکرد توسعه خدمات سلامت دیجیتال در کشور و صادرات و بین المللی کردن محصولات و خدمات فناوری‌های سلامت مشارکت و همکاری می‌کنند.

همکاری، تعامل و هم‌افزایی مشترک برای تحقق برنامه حاکمیت از سهم اقتصاد دیجیتال در توسعه درآمد ناخالص داخلی (تحقق ۱۰ درصد سهم) از طریق توسعه سلامت دیجیتال، توسعه و افزایش اشتغال و کارآفرینی فناوری با تاکید بر خدمات سلامت دیجیتال از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است.

همچنین فعالیت مشترک در زمینه ترویج فناوری، اقتصاد دانش‌بنیان و هوشمند از طریق برگزاری نشست‌ها و میز‌های تخصصی فناوری، نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی با همکاری دو طرف انجام می‌شود.

همکاری مشترک در حمایت از طرح‌های اولویت دار اساتید و دانشجویان در حوزه فناوری، اقتصاد دانش بنیان و هوشمند در حوزه سلامت دیجیتال و خدمات به منظور سرمایه‌گذاری ارزش آور اقتصادی با استفاده از امکانات و زیرساخت‌ها و نیز فراهم‌سازی زمینه مشاوره‌ها و منتورینگ فنی، مدیریتی و تخصصی در حوزه فناوری، اقتصاد دانش‌بنیان و هوشمند خدمات سلامت دیجیتال در بنگاه‌های کوچک و متوسط در کشور و ظرفیت‌سازی، شبکه‌سازی و همکاری در تشکیل نهاد‌های پشتیبان در حوزه خدمات سلامت دیجیتال از اهداف دیگر این تفاهم‌نامه است.

برنامه‌ها و محور­های همکاری نیز شامل تلاش برای تغییر رویکرد در حوزه‌های سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌ها با تکیه بر دانش روز دنیا، تمرکز بر توسعه فناوری‌ها با رویکرد ایجاد ستاد صادرات فناوری‌های سلامت دیجیتال جمهوری اسلامی ایران با رویکرد توسعه مراکز مشاوره و مراقبت در منزل می‌شود.

همچنین آموزش و توانمندسازی بازیگران و ذینفعان اضلاع زیست بوم سلامت دیجیتال، کمک به ایجاد و توسعه پلتفرم‌های سلامت دیجیتال با رویکرد شناسایی، راهبری، هدایت و توسعه کارآفرینی در کشور و نیز ایجاد شبکه فرهیختگان و متخصصین خلاق و کارآفرین در حوزه فناوری­‌های سلامت دیجیتال از دیگر محور‌های همکاری است.

تولید، ترویج و نشر مفاهیم مرتبط با حوزه فناوری­‌های سلامت دیجیتال با محوریت مراکز هوم‌کر، همکاری و تعامل اثربخش بین طرفین در برگزاری رویدادها، جشنواره‌ها (به ویژه جشنواره ترویج و فرهنگ سازی بهبود خدمات سلامت دیجیتال و...)، نشست‌های علمی تخصصی مشترک (میزگردها، سمینارها، همایش‌ها مسابقات و ...)، کرسی‌های هم‌اندیشی، کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه‌های تخصصی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین تبادل تجربیات، اطلاعات و اسناد علمی و تجربی بین طرفین با رویکرد ترویج فرهنگ کارآفرینی و دانش بنیان شدن فعالیت­‌ها و جذب ایده‌های نوآورانه در قالب رویداد‌های کارآفرینی نیز از جمله محور‌های همکاری دو جانبه است.

در این تفاهم‌نامه بر تشکیل اتاق­‌های فکر سلامت دیجیتال با محوریت مراکز هوم‌کر، تشکیل گروه­‌ها و کانون­‌های فناور، تشکیل کارگروه‌های تجاری‌سازی فناوری، تدوین پیوست‌های فناوری‌های سلامت دیجیتال و توسعه فناوری تاکید شده است.

مشارکت در تولید محتوا، برنامه و استفاده از ظرفیت­‌های رسانه­‌ای موجود جهت ترویج و گفتمان­‌سازی در حوزه فناوری­‌های سلامت دیجیتال، مشارکت در برگزاری فعالیت‌ها و برنامه­‌های فرهنگی- ترویجی مرتبط با حوزه سلامت دیجیتال، مشارکت در راه‌اندازی مراکز نوآوری تخصصی سلامت دیجیتال، تدوین برنامه‌های اجرایی سالیانه پیشنهادی بر اساس محور‌های همکاری و ارائه به پردیس، حمایت از برنامه‌های مشترک طبق مصوبات کارگروه اجرایی، مشارکت در راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری سلامت دیجیتال در سازمان نظام پرستاری و همکاری در راستای توسعه کارآفرینی اجتماعی در حوزه سلامت دیجیتال در کشور نیز از جمله محور‌های این همکاری دو جانبه سازمان نظام پرستاری با هاب بین‌المللی نوآوری و فناوری ایران است.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار