فناوری ردیابی چشم پیشرفته آنر به کاربران اجازه می‌دهد تنها با حرکات چشم، گوشی تلفن همراه خود را کنترل کنند.

برند آنر رسماً تأیید کرده است که فناوری ردیابی چشم مبتنی بر هدف خود را که پارسال معرفی شده بود را به‌صورت جهانی عرضه می‌کند تا در دستگاه‌های بیشتری استفاده شوند.

بنابر گزارش اندروید هدلاینز، فناوری ردیابی چشم آنر ۲۷ آگوست (۶ شهریور) به‌صورت عمومی عرضه می‌شود و در گوشی‌های پرچم‌داری مانند Magic ۶ Pro در دسترس خواهد بود. البته HONOR تاکنون نام سایر دستگاه‌هایی را که قرار است این فناوری را دریافت کنند، ذکر نکرده است.

فناوری ردیابی چشم آنر کنترل دستگاه‌های الکترونیکی با حرکات چشم را ممکن می‌کند

این فناوری از برند آنر همراه با سیستم‌عامل MagicOS ۸.۰ معرفی شده بود و به کاربران اجازه می‌دهد تلفن همراه خود را با حرکات چشم کنترل کنند. این شیوه از کنترل دستگاه برای کاربرانی که با مشکلات عضلانی یا حرکتی مواجه هستند، مانند بیماران ALS، می‌تواند بسیار مفید باشد.

فناوری ردیابی چشم HONOR به این دلیل «هدف‌محور» نامیده می‌شود که از هوش مصنوعی برای فهمیدن مقصود کاربران استفاده می‌کند؛ به‌این‌ترتیب، کاربران با حرکات طبیعی‌تر چشم به‌راحتی می‌توانند دستگاه خود را کنترل کنند. این فناوری اولین بار در کنفرانس MWC امسال و در گوشی Magic ۶ Pro در معرض دید عموم قرار گرفت، اما حالا قرار است برای سایر دستگاه‌ها در سرتاسر دنیا نیز عرضه شود.

علاوه‌بر توسعه فناوری ردیابی چشم، آنر درحال کار روی واسط مغز و رایانه (Brain–Computer Interface) است که به کاربران امکان می‌دهد با استفاده از سیگنال‌های مغزی خود دستگاه را کنترل کنند. شرکت نورالینک، متعلق به ایلان ماسک، هم‌اکنون با تراشه‌های خود امکان کنترل دستگاه‌ها با سیگنال‌های مغزی را برای حداقل ۲ بیمار فراهم کرده است.

بسیاری از گوشی‌های هوشمند در سال‌های نسبتاً دور با امکان اسکن عنبیه چشم برای بازکردن قفل دستگاه روانه بازار شدند. استفاده از این شیوه درحال‌حاضر چندان مرسوم نیست و شرکت‌ها ترجیح می‌دهند به سراغ استفاده از اسکنر اثر انگشت یا فناوری تشخیص چهره بروند. توسعه فناوری‌های ردیابی چشم برای کارکردن با یک دستگاه الکترونیکی قطعاً می‌تواند برای کسانی که با بیماری‌هایی همچون ALS مبارزه می‌کنند، بسیار کاربردی باشد و انجام برخی امور روزانه را برای آنها تسهیل کند.

منبع: دیجیاتو

برچسب ها: آنر ، هوش مصنوعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار