معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال زراعی جاری از ابتدا تا پایان فصل کشت پاییزه، ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت محصولات پاییزه اختصاص یابد.

اردشیر شهرکی امروز در اولین نشست برنامه ریزی کشت‌های پاییزه در شهرستان تفتان گفت: هدف از برپایی اولین نشست برنامه ریزی برای کشت‌های پاییزه را انجام مقدمات کار برای کشت پاییزه شامل تامین نهاده‌های تولید اعم از کود، بذر و سم و ادوات کشاورزی، توسعه و ترویج فرهنگ بیمه و دستیابی به ارتقای کمی و کیفی تولیدات محصولات کشاورزی با حضور متولیان بخش کشاورزی برشمرد.

وی افزود: کشت پاییزه در استان با کشت محصولات خارج از فصل در اواخر شهریور شروع و بتدریج با کشت محصولات استراتژیک شامل دانه‌های روغنی، گندم و جو، گیاهان دارویی و سایر محصولات سبزی و صیفی ادامه خواهد یافت.

وی اظهار کرد: عمده سطح زیر کشت محصولات زراعی پاییزه در سیستان و بلوچستان شامل گندم، جو، یونجه، پیاز، کلزا، گوجه‌فرنگی، قصیل، شبدر و باقلاست.

وی اظهار امیدواری کرد: در سال زراعی جاری از از ابتدا تا پایان فصل کشت پاییزه ۱۱۰ هزارهکتار از اراضی کشاورزی استان سیستان و بلوچستان به کشت محصولات پاییزه اختصاص یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار