نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: هر یک از مسوولان باید تا آخرین روزی که مسوولیت را بر عهده دارند در پی حل مشکلی از مردم باشند.

آیت‌الله محامی در جلسه با جمعی از مسوولان، معتمدان و علمای کنارک بیان کرد: این شهرستان از پایگاه‌های هوایی و دریایی برخوردار بوده و تلاش‌های نیرو‌های نظامی، انتظامی و امنیتی در تامین امنیت این شهرستان جای قدردانی دارد.

وی افزود: انواع و اقسام دشمنان در آن سوی مرز خیمه زده و در حال برنامه ریزی و تلاش برای خدشه وارد کردن به امنیت ما هستند و این وجود باز هم از لحاظ امنیتی در وضعیت خوبی قرار داریم.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: در کنار خدمات خوبی که توسط دستگاه‌ها انجام می‌گیرد با برخی مشکلات، آسیب‌ها و ترک فعل‌ها مواجه هستیم، اما این مشکلات نباید ما را از ادامه مسیر نا امید کند.

وی بیان کرد: برای پیگیری و حل مشکلات شهرستان باید فهرستی از مشکلات تهیه کرده و روی چند مساله اولویت دار و مهم تمرکز کنید و هر کدام را به نتیجه برسانید و به تدریج به سراغ سایر مشکلات بروید.

آیت الله محامی اظهار کرد: در دوران شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شتاب پیشرفت‌ها در سیستان و بلوچستان بیشتر شد و هم اکنون مسوولان تغییر خواند یافت؛ اما باید تا روزی که در مسوولیت قرار دارند پیگیر حل مشکلات باشند و امیدواریم این شتاب در دولت جدید هم ادامه پیدا کند تا در سه تا پنج سال آینده چهره استان ما کاملا متفاوت با شرایط فعلی باشد.

وی تصریح کرد: در هفته‌های گذشته دیداری با رئیس جمهور داشتم و کلیتی از فضای سیستان و بلوچستان را به وی ارائه دادیم که با توجه به اهتمام رهبر معظم انقلاب و توجه رئیس جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به بیانات معظم له، رفت‌وآمد مسوولان به این استان زیاد شد، اعتبارات افزایش پیدا کرد و پروژه‌های خوبی صورت گرفته و استان همچنان از ظرفیت‌های بالایی برخوردار بوده و باید در دولت جدید هم از این ظرفیت‌ها بهره‌گیری شود.

امام جمعه زاهدان گفت: در گذشته و در دوران ریاست جمهوری شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی لیستی از افراد توانمند و شایسته از بین اهل سنت را جهت استفاده در مسوولیت‌های مختلف کشور به ایشان ارائه کردیم و در دیدار دکتر پزشکیان هم بر لزوم استفاده از ظرفیت اهل سنت در مسوولیت‌های مختلف کشور تاکید کردیم.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی بسیاری از طرح‌ها در سیستان و بلوچستان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد در حالی که باید سال‌ها قبل انجام می‌شد، در گذشته نیز مطرح کردم که اگر این استان به خوبی مدیریت می‌شد در شرایط کنونی می‌توانست معین استان‌ها کشور باشد، اما متأسفانه در شرایط کنونی برای حل مشکلات خود نیازمند سایر استان‌هاست.

آیت الله محامی با اشاره به مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان در سال۱۳۸۱ عنوان کرد: در دیدار مردم استان با معظم له در شهریور ماه سال گذشته ایشان از عدم اجرایی شدن مصوبات سفرشان به این استان گلایه داشتند که این مصوبات در شرایط کنونی باید دنبال شود که فعالیت‌هایی هم توسط استاندار صورت گرفته و موارد احصا شده و در حال پیگیر کار هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار