نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام‌جمعه زاهدان گفت: حضور و نقش‌آفرینی طیف‌های مختلف مردم در خدمت‌رسانی به زوار پاکستانی اربعین، کاری زیبا و مظهر وحدت ملی و غیرت دینی است.

 آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار فعالان حوزه اربعین در شهرستان ایرانشهر بیان کرد: خداوند متعال پیامبر اکرم (ص) را با یک مسئولیت ویژه و جهانی برای همه مردم فرستاد و رسالت او تا ابد پابرجاست.
 
 وی افزود: پیامبر اکرم (ص) دو یادگار قرآن و اهل‌بیت (ع) را در جامعه قرار داد که ابزار کار و مکمل کار او هستند و دایره نفوذ آنها گسترده و جهانی است و اختصاص به زمان و مکان ندارد و همه را در بر می‌گیرد.
 
 آیت‌الله محامی بیان کرد: امام علی (ع) می‌فرمایند: «قرآن دریای عمیقی است که کسی به عمق آن راه پیدا نمی‌کند و گوهر‌های آن تمام‌شدنی نیست و با گردش زمان کهنه نمی‌شود، همواره تازه است و حرف جدید دارد» و در کنار قرآن اهل‌بیت (ع) هم به همین شکل هستند و به تعبیر مقام معظم رهبری که فرمودند: «ولایت برای تحقق اهداف رسالت است و ادامه‌دهنده کار رسالت» پس طبیعتاً اگر رسالت جهانی است کار ولایت و اهل‌بیت (ع) هم جهانی است.
 
 وی ادامه داد: اگر پیامبر اکرم (ص) فرمودند: حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است، این هدایتگری و این نجات گری تا قیامت وجود دارد و لذا مشاهده می‌کنیم که امام حسین (ع) هنوز ارتباط‌گیری می‌کنند و خیلی‌ها دلشان را به ایشان می‌سپارند.
 
 امام‌جمعه زاهدان تصریح کرد: ائمه باب الله و راه رسیدن مردم به خدا هستند؛ اما خودشان فرمودند که درب حسین وسیع‌تر است و می‌بینیم افراد بیشتری توسط امام حسین (ع) با خدا و دین خدا آشنا شده و دل می‌دهند و همچنان امام دل‌ها را هدایت و دست بسیاری را در گوشه‌گوشه دنیا می‌گیرند.
 
 وی تشریح کرد: تجلی این ارتباط جریان اربعین است، اربعین از همه ابعاد چه کسی که توفیق زیارت پیدا می‌کند، چه دیگری با کارکردن برای رساندن زائران به مقصد و چه خادمان زوار و هر کس به هر نحو که می‌تواند ارادت خود را نشان دهد به این عرصه ورود می‌کند و این هدایتگری همچنان وجود دارد و خوش به حال شما که توفیق دارید در این مسیر گام بردارید و باید خدا را سپاسگزار باشید.
 
 آیت‌الله محامی اظهار کرد: تمهید مقدمات صورت‌گرفته و امکاناتی فراهم شده و چشم‌انتظار ورود زائران پاکستانی هستیم و امیدواریم هر چه سریع‌تر توفیق خدمتگزاری را پیدا کنید.
 
 وی گفت: ارزش کار رسیدگی به زائران و زیبایی کار در این است که مردمی باشد و هر کس بر اساس عشق و علاقه‌ای که دارد در حد توان این ارادت را ابراز کند.
 
 امام‌جمعه زاهدان تصریح کرد: در استان ما همه طیف‌ها حضور دارند و سال گذشته اهل‌سنت هم تقاضای حضور و نقش‌آفرینی بیشتر داشتند و در فضای حمل‌ونقل زائرین ورود کردند آن هم بدون دریافت سوخت و هر گونه خدمات دیگر که کاری زیبا و مظهر وحدت ملی و غیرت دینی است.
 
 وی اذعان کرد: اینکه همه اقوام و مذاهب پای‌کار امام حسین (ع) می‌آیند هم نشان‌دهنده وحدت و اتحاد و هم بر اساس غیرت و تعهد دینی و عشق به ائمه اطهار (ع) است و استان ما هم پایتخت وحدت جمهوری اسلامی است و هم مردم مؤمن، متعهد و پایبند به مسائل دینی دارد.
 
 آیت‌الله محامی افزود: دستگاه‌های دولتی باید در تهیه زیرساخت‌ها مثل جاده، آب، برق، اینترنت تلاش کنند، آذوقه را در دسترس زوار قرار داده و مدیریت و برنامه‌ریزی داشته باشند؛ اما اصل کار خدمت‌رسانی به زوار بر عهده مردم باشد.
 
 وی گفت: باید زمینه حضور مردم فراهم شود و هر کس هر چقدر که می‌تواند نقش‌آفرین باشد و باید در این جهت تسهیل گری لازم صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار