با هدف آگاهی بخشی و تبیین اقدامات انجام شده، تور صنعتی بازدید اصحاب رسانه سیستان وبلوچستان از ۶ طرح و واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی زاهدان جاده میرجاوه انجام شد.

راشکی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید تور صنعتی و نشست خبری  اصحاب رسانه استان که  به مناسبت گرامیداشت هفته حمایت از صنایع کوچک و هفته خبرنگار برگزار شد گفت:سال گذشته ۴۶ واحد به چرخه تولید بازگشتند و امسال هم همین تعداد را در دستور کار داریم. 

راشکی افزود: برنامه ریزی شده که پست برق نصرت آباد پایه گذاری شود تا زیرساخت‌های برق در نصرت آباد به منظور استقرار واحد‌های صنایع فرآوری معدنی و ... تکمیل شود.

وی ادامه داد : ۳۲ شهرک و ناحیه صنعتی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که با وجود طرح‌های صنعتی در حال ساخت و ساز، موظف به انجام پایش شدیم.

وی افزود: یکی از مهمترین خروجی‌های جلسات پایش، ۳ رقمی شدن تعداد واحد‌های به بهره برداری رسیده، همچنین ۳۰ درصد قرارداد‌های منعقد شده، از خروجی جلسات پایش بوده است.

وی عنوان کرد: برنامه اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی ایجاد زیرساخت‌های لازم برای استقرار واحد‌های صنعتی در نقاط مختلف استان است.

وی افزود: با این نگاه، سال گذشته توانستیم ۲ ناحیه صنعتی جدید را در استان راه اندازی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: سیستم صنعتی زرآباد و بمپور به منظور استقرار صنایع کشاورزی و همچنین تکمیل زنجیره ارزشی صنایع در حوزه محصولات خرما و موز انجام شده و همچنین برنامه ریزی شده تا ۲ ناحیه صنعتی دیگر در استان تا پایان سالجاری ساخته و در واقع شرایط برای استقرار صنایع مهیا شود.

وی عنوان کرد: در هفته حمایت از صنایع کوچک ۲۰ طرح زیربنایی با اعتباری بالغ بر ۹۸۰ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: بیش از ۶۰ درصد صنایع مستقر در سیستان و بلوچستان و ۵۰ درصد اشتغال بخش صنعت مربوط به واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان است.

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان افزود: ۳۰ شهرک و نواحی صنعتی استان در زمینی به مساحت چهار هزارو ۴۲۷ هکتار راه اندازی شده و تعداد واحد‌های به بهره برداری رسیده به یک هزار و ۳۷۶ واحد می‌رسد.

وی بیان کرد: همچنین سال گذشته ۲۱۱ قرارداد با سرمایه گذاران در سیستان و بلوچستان منعقد شده است.

راشکی ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان در کنار ایجاد امکانات زیربنایی و بسترسازی برای صنعتگران استان به منظور کم کردن مشکلات صنعتگران و انتقال واحد‌های آلاینده به محدوده غیرمسکونی شهر‌ها از سال ۷۷ ساخت واحد‌های کارگاهی را در شهرک صنعتی استان آغاز کرد و هم اینک ۱۱ مجتمع کارگاهی و ۳۳۷ واحد کارگاهی دایر است.

 به منظور آشنایی اصحاب رسانه با اقدامات و عملکرد شرکت‌های زیر نظر شهرک صنعتی سیستان و بلوچستان، از ۶ واحد تولیدی بازدید کردند و از نزدیک با روند کار این واحد‌ها آشنا شدند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار