معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پیاده روی اربعین نمادی از اقتدار امت اسلامی را به مردم جهان مخابره می‌کند.

رضا شریفی در بازدید از زائرسرا امام رضا (ع) زاهدان با اشاره به اینکه پاسداشت یاد و خاطره امام حسین (ع) و یاران با وفایش از جمله کارکرد‌های پیاده روی اربعین حسینی است اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین، نماد اتحاد، وحدت و همبستگی امت اسلام است و قطعا نزدیکی امت اسلامی به یکدیگر نزدیک شدن به پیروزی حق علیه باطل را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: محتوای عزاداری‌های حسینی و پیاده روی اربعین، پیام وحدت مسلمانان جهان را به دنیا صادر می‌کند و قطعا این حرکت عظیم زمینه خنثی شدن فتنه‌های جهان کفر را فراهم می‌سازد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حماسه عظیم پیاده روی اربعین، علاوه بر مسلمانان بلکه پیروان سایر ادیان الهی نیز از اقصی نقاط جهان حضور می‌یابند تصریح کرد: طریق القدس سبب تفاوت اربعین امسال با سال‌های گذشته شده است.

وی افزود: آموزه‌های دینی و قرآن به ما درس اعلام برائت از ظالم و دفاع از مظلوم را داده است، کرامت انسان‌ها به آزادی از زیر یوغ ستم و ستمگران معنی و مفهوم پیدا می‌کند.

شریفی خاطرنشان کرد: فارغ از مسائل ظاهری و پرداختن به مسائل اربعین و عزاداری‌های آن محتوای این حماسه عظیم است سبب تمدن سازی و گرد هم آمدن اقشار مختلف به دور هم می‌شود.

وی یادآور شد: مردم باید با نگاهی فراتر از عزاداری اربعین در این حماسه بزرگ شرکت کنند که این حرکت تبدیل به نماد الگوی مبارزه با غاصب شود.

به گفته معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان حماسه پیاده روی اربعین حسینی به تقویت روحیه جمع گرایی، وحدت بخشی به جهان اسلام و تقویت هویت اسلامی، نمایش اقتدار امت اسلامی را به دنبال خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار