فرماندار بیله سوار گفت: کشاورزان برای جلوگیری از تنش آبی و ورود خسارات به محصولات کشت بهاره از کشت زود هنگام پاییزه قبل از آغاز سال زراعی خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسن قبادی، فرماندار بیله سوار در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بیله سوار گفت: میزان بارش ها از مهر ماه سال 96 تا پایان تیرماه 97 روند کاهشی داشته و برنامه ریزی و مدیریت مصرف آب امری ضروری است.

وی از دستگاههای اجرایی خواست تا در راستای مدیریت بهینه منابع آبی تغییر الگوی کشت را در اولویت کاری خود قرار داده و کشاورزانی که اقدام به کشت محصولات با نیاز آبی کم از جمله کلزا می کنند، مورد حمایت قرار گیرند.

فرماندار بیله سوار بر تامین به موقع و ساماندهی آب کشت پاییزه کشاورزان تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه ایران در منطقه کمربند خشک و بیابانی قرار گرفته و بخش اعظم کشور را مناطق خشک و نیمه خشک تشکیل می‌دهد، استفاده بهینه از منابع آبی در راستای صیانت و حفاظت از منابع محدود آب و حفظ و نگهداری سرمایه ‌گذاری‌ های عظیم در بخش آب ضرورت دارد.

قبادی خاطر نشان کرد: در صورت کشت محصول کلزا در اراضی بالادست و دیم هماهنگی‌ های لازم در صورت نیاز جهت تامین آبیاری تکمیلی به صورت تحت فشار با امور آب به عمل خواهد آمد.

وی افزود: با توجه به شروع فصل کشت در منطقه و احتمال سوء استفاده و تخریب مراتع از سوی اشخاص به منظور جلوگیری از تخریب اراضی ملی، اداره منابع طبیعی شهرستان با تمام امکانات از منابع ملی و مراتع حفاظت کند.

انتهای پیام/ح

کشت زودهنگام پاییزه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.