کرمی گفت: با توجه به افزایش تردد زائران و مهمانان پاکستانی در ایام اربعین لازم و ضروری است که پلیس راهنمایی و رانندگی، برای امنیت و ایمنی راه و جاده‌ها بویژه نسبت به کنترل تردد خودرو‌های سوخت‌کش و رانندگان پرخطر در این منطقه اقدام کنند.

محمد کرمی ر در جلسه ستاد اربعین که در محل پایانه مرزی ریمدان برگزار شد گفت: مرز ریمدان ورودی کشور است و مهمانان در بدو ورود به کشور باید نظم و انضباط را در این مکان مشاهده کنند.
وی افزود: تمامی اقدامات لازم برای سوخت رسانی و تردد اتوبوس‌ها و بیمه زائران با کشور پاکستان هماهنگ و همچنین پیگیری‌های لازم برای تقویت ناوگان زمینی، هوایی و ریلی برای تردد زائران انجام شده است.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در مرز میرجاوه زیرساخت‌ها آماده است، اما در مرز ریمدان با توجه به ضعف برخی زیرساخت‌ها در این منطقه، تمامی دستگاه‌های اجرایی باید امکانات مورد نیاز را جهت استقبال و پذیرایی از زائران اربعین حسینی مستقر کنند.
وی با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار نفر از مردم سیستان و بلوچستان برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین توسط ناوگان حمل نقل جابه جا می‌شوند، تصریح کرد: برای تردد زائران تعدادغ اتوبوس توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده است که باید بخشی از آن برای جابه جایی زائران پاکستانی در این منطقه مستقر شود.
کرمی با تاکید بر اینکه شهرداران باید نظم و نظافت اطراف مواکب را تامین کنند و در صورت کمبود نیرو باید این مشکل برطرف شود، خاطرنشان کرد: بخش بزرگی از کار پذیرایی از زائران و بخش‌های دیگر خدماتی بر عهده مردم است و مردم باید مشارکت بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به فراهم ساختن زیرساخت‌ها توسط دولت در این منطقه برای استقبال مطلوب از زائران حسینی، گفت: در حوزه بهداشت و درمان باید امکانات مورد نیاز مجموعه‌های بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌های صحرایی در منطقه تامین شود.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: کسانی که در این راه عاشقانه کمک می‌کنند، عاشق خداوند متعال هستند باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرند و به برکت خون شهدا امروز اسلام در دنیا سرافراز است.
وی در پایان با بیان اینکه سرور و سالار شهیدان با تمام وجود راز و رمز بندگی را به ما نشان داد، اظهار کرد: راه اسلام راه دلدادگی به خداوند متعال است و باید در راه احیا و گسترش فرهنگ اسلامی تلاش کنیم، لذا بحث اربعین فراتر از کار سازمانی است و باید همه در این راه قدم برداریم و با همراهی و همدلی یک کار خدایی انجام دهیم که یقیناً این اقدامات برای ما باقیات و صالحات خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار