مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در پی فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان ارتفاع بارش باران در بهشت آباد بمپور به ۳۲ میلی‌متر رسید.

محسن حیدری اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و الگو‌های پیش‌یابی، آسمان استان ابری، در شمال سیستان و بلوچستان تا اواسط هفته آینده وزش باد‌های ۱۲۰ روزه تداوم دارد و از یکشنبه با تشدید جریانات شمالی در شمال استان وزش باد شدیدو گردوخاک د ر برخی ساعات توفان گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکشنبه و دوشنبه وزش باد و گرد و خاک در نواحی مرکزی و غربی نیز دور از انتظار نیست تصریح کرد: امروز در ارتفاعات مرکزی و نیمه جنوبی در بعد از ظهر‌ها و اوایل شب شرایط برای رشد ابر، رگبار و رعد و برق و تندباد لحظه‌ای فراهم است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست، در ۲ روز آینده روی دریا رگبار و رعد و برق پراکنده گاهی وزش تند باد و شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

حیدری افزود: از ۱۰ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران داشته ایم، که از چاهوک ۲۳، ترشاب ۲۳.۵، اسپتکی ۱۴، بزمان ۱.۵ میلی متر ثبت شده است.

وی بیان کرد: از امروز در ارتفاعات مرکزی و نیمه جنوبی در بعد از ظهر‌ها و اوایل شب شرایط برای رشد ابر، رگبار و رعد و برق و تندباد لحظه‌ای فراهم است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان به شهروندان توصیه کرد: شهروندان در فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط کرده و از اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و چرا دام در ارتفاعات و حاشیه مسیل‌ها در زمان بارندگی خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار