سرپرست فرمانداری زابل گفت: ادارات این شهرستان در هر سطحی موظف به همکاری با شورا‌ها و دهیاران هستند و باید راهبرد پشت میزنشینی را به حضور میدانی مستقیم و بین مردم تغییر دهند.

علی ولایتی پور در نشست با دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی بخش مرکزی و کرباسک که با هدف طرح و بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در این شهرستان روستا‌ها و دهیاری‌هایی وجود دارد که با برخی از شهر‌ها و شهرداری‌های کشور از نظر سازماندهی، وسعت فضایی، نیروی انسانی و سطح ارائه خدمات برابری می‌کند، که این نشان دهنده برنامه‌ریزی مناسب و کار‌های خوبی است که تا به امروز در این منطقه انجام شده است.

وی ادامه داد: در موضوع بهسازی روستا‌ها باوجود مسائلی که در افق طرح‌های هادی داریم و برخی بازنگری‌های که در بعضی از موارد مانند تعریف کاربری‌ها، تراکم ساخت و حریم می‌بایست انجام شود، اقدامات خوب و شایسته‌ای انجام شده که باید شکرگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش‌های شما باشیم.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان زابل افزود: حل مشکلات و رفع کاستی‌های موجود در روستا‌ها و تلاش در جهت برنامه‌ریزی مناسب و طراحی در جهت رشد و ارتقاء همه جانبه محیط زندگی مردم در روستا‌ها از وظایف مهم و اساسی دهیاران است که باید با حمایت اعضای شورا، دهیاران به فضای مطالبه‌گری و پیگیری مجدانه وارد شوند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد ارتباطات مناسب و راهگشا با ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان برای جذب امکانات باید دغدغه اصلی دهیاران باشد و در این مسیر باید از حمایت و پشتیبانی‌های بخشداران، معاونان و فرماندار استفاده کنید.

ضرورت نظارت و بررسی عملکرد دهیاران

ولایتی پور بر اهتمام دهیاران و شورا‌ها به مسائل روز تاکید کرد و گفت: باید هرگونه اختلاف سلیقه را کنار گذاشته و تنها به خدمت به مردم و رفع مشکلات روستا توجه داشت و مشکلات روستاییان را رصد و بر انعکاس مشکلات آنها اهتمام ورزید.

وی بیان کرد: مهمترین اصل در مدیریت برنامه ریزی مناسب و تعیین اهداف در راستای رشد و پیشرفت مجموعه است از همین روی دهیاران می‌بایست در گام اول برنامه جامعی برای خود و مجموعه تعریف و طراحی کنند که این موضوع نیازمند شناسایی دقیق وضعیت روستاها، تعیین نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدید‌ها و شناخت کالبدی و محیطی منطقه است.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان زابل با بیان اینکه بخشداران باید به عملکرد دهیاران نظارت لازم را داشته باشند، افزود: دهیاران باید با تهیه گزارش از پیگیری‌ها و اقدامات خود در روستا و انعکاس مشکلات و موانع موجود به بخشداری، زمینه حل و فصل و ارائه راهکار‌های لازم را فراهم سازند.

وی تصریح کرد: جذب، کسب و ایجاد درآمد‌های پایدار یکی دیگر از مواردی است که باید مورد توجه اساسی مدیریت روستا‌ها قرار گیرد، همچنین ایجاد رابطه همدلی و اتحاد برمبنای صداقت کامل با مردم و اهالی و بهره‌گیری از نظرات و تجربیات نخبگان و افراد شاخص و استفاده از خرد جمعی و مشورت در امور در کنار افزایش مهارت‌های فردی، تحصیلات و تجربیات باید در دستورکار هر دهیار قرار گیرد.

️ولایتی پور ادامه داد: برای ارتقای جایگاه واقعی روستا و روستاییان ضرورت دارد با برنامه‌ریزی دقیق و تلاش شبانه‌روزی با ایجاد زیرساخت‌های لازم کیفیت زندگی در روستا‌ها و رضایتمندی مردم را افزایش داده و مهاجرت معکوس را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه امروز وقت آن رسیده که با همدلی و اتحاد در مسیر خدمت به مردم تمام تلاش خود را در مسیر ساخت یک ریل قوی، طلایی و برتر به کار گیریم، تاکید کرد: تصمیمات کارشناسی، احترام به خرد جمعی و رأی مردم، تکیه بر نقاط قوت و استفاده از نیروی انسانی کارآمد و مؤثر در کنار پیگیری مجدانه و سعی و تلاش شما هموار کننده مسیر خدمت، زمینه ساز جلب رضایت و ایجاد کننده حس امید و اطمینان در دل‌های اهالی روستا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار