گروه‌های مقاومت عراق بر آمادگی خود برای مشارکت با بقیه طرف‌های محور مقاومت در پاسخ به ترور رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کردند.

یک منبع نزدیک به هماهنگی گروه‌های مقاومت اسلامی عراق به روزنامه الاخبار گفت: نشست‌های فشرده و تماس‌های مکرری بین رهبران گروه‌های مقاومت منطقه برای بررسی بهترین پاسخ به رژیم صهیونیستی برگزار شد. مقاومت عراق به رهبران محور مقاومت اطلاع داده که آماده مقابله با رژیم صهیونیستی از طریق حملات موشکی برای گرفتن انتقام شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و شهدای حشد الشعبی در جرف الصخر در استان بابل که در حمله آمریکا به شهادت رسیدند، است، اما همه توافق کردند که موضوع پاسخ به رژیم صهیونیستی و زمان آن را بیشتر بررسی کنند.

گردان‌های حزب‌الله عراق و دیگر گروه‌های مقاومت عراق بعد از شهادت هنیه متعهد شدند که از مقاومت فلسطین در مقابله با تجاوز رژیم صهیونیستی حمایت کنند. آنها به انجام عملیات نظامی علیه اهداف حیاتی در داخل اراضی اشغالی اشاره کردند.

علی الفتلاوی، از رهبران جنبش انصارالله الاوفیا (حامیان وفادار خداوند) عراق اعلام کرد: مقاومت عراق کاملا آماده پاسخ به اسرائیل است و هماهنگی مقاومت در حال بررسی طرح‌های مهمی برای هدف قرار دادن اشغالگران چه آمریکایی‌ها و چه اسرائیلی‌ها است.

وی به الاخبار گفت: خون اسماعیل هنیه، فواد شکر، از فرماندهان ارشد حزب‌الله که در تجاوز اسرائیل به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید و نیرو‌های حشد الشعبی هدر نخواهد رفت بلکه توافقی در محور مقاومت برای ادب کردن رژیم غاصب صهیونیستی با حملات کوبنده وجود دارد. به ویژه اینکه ترور شهید هنیه که مهمان ایران بود خارج از قواعد درگیری است.

وی افزود: ایران و بقیه کشور‌های محور مقاومت پرچم خونخواهی شهدا را بالا بردند. این نشان می‌دهد که پاسخ حتمی و قطعی است و به منزله شوکی برای رژیم اشغالگر خواهد بود.

وی درخصوص پیش‌بینی‌ها درباره حمله به رهبران مقاومت در عراق گفت: شهادت راه هر مبارزی است و بعید نیست که رژیم اشغالگر عملیات جنایتکارانه‌ای را علیه رهبران ما انجام دهد، اما نمی‌داند که تمام فرزندان مقاومت رهبر هستند و خون شجاعت در رگ‌های آنها جاری است.

علی فضل‌الله، سخنگوی جنبش حقوق وابسته به گردان‌های حزب‌الله عراق نیز گفت: مقاومت عراق در آماده‌باش است. ما اطلاعاتی از روند ترور شهید هنیه داریم و می‌دانیم همکاری از سوی کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی صورت گرفته است. برای همین گروه‌ها درصدد بررسی پاسخ مستقیم به رژیم اشغالگر هستند.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار