کمیسیون اروپا یک گروه کاری برای رویارویی با انتخاب مجدد ترامپ تشکیل داده است.  

فایننشال تایمز می‌نویسد، کمیسیون اروپا یک گروه کاری برای انتخاب مجدد ترامپ تشکیل داده است. گفته می‌شود، اگر نامزد جمهوری خواه پیروز شود، می‌تواند سیاست واشنگتن در مورد تامین مالی اوکراین و تجارت آزاد را به طرز چشمگیری تغییر دهد. ترامپ همچنین می‌تواند ایالات متحده را از ناتو خارج کند.

به نوشته این روزنامه «بروکسل عمیقاً نگران است که ترامپ از دومین دوره ریاست جمهوری خود برای اعمال عوارض دردناک بر صادرات از اتحادیه اروپا، پایان دادن به حمایت نظامی و مالی از اوکراین و اعمال فشار بر کی یف برای موافقت با شرایط مسکو استفاده کند».

پیش از این اعلام شد وزارت خارجه آلمان یک «گروه بحران غیررسمی» ایجاد کرده است تا برای بازگشت احتمالی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان و رئیس‌جمهور سابق آمریکا به کاخ سفید آماده شود. 

مقامات اروپا معتقدند ترامپ در صورت انتخاب، سیاست اقتصادی حمایت‌گرایانه‌تری نسبت به دوره اول ریاست‌جمهوری خود اتخاذ کند و این روند اقتصاد کشور‌های اروپایی به ویژه آلمان را به چالش بکشد.

این مقاله نشان می‌دهد که تهدید حزب جمهوری خواه به اعمال تعرفه ۱۰ درصدی بر تمام واردات ها، به ویژه برای برلین ناراحت کننده است.

همچنین حزب جمهوری‌خواه بار‌ها برخی از اعضای بلوک نظامی ناتو را متهم کرده است که نتوانسته‌اند سهم خود را از هزینه‌های نظامی ناتو پرداخت کنند. ترامپ پیشنهاد کرده است که تحت رهبری او، واشنگتن در میزان امنیتی که برای کشور‌هایی که سهم خود را پرداخت نمی‌کنند، تجدید نظر کند. او همچنین بار‌ها از دولت بایدن به خاطر کمک‌های سخاوتمندانه‌اش به کی‌یف انتقاد کرده و مدعی شده است که در ۲۴ ساعت به درگیری اوکراین پایان خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار