گزارشگر سازمان ملل از سکوت سازمان‌های بین‌المللی در قبال جنایت علیه روزنامه‌نگاران فلسطینی انتقاد کرد.

فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اراضی اشغالی فلسطین از رسانه‌های بین‌المللی به دلیل سکوت در قبال شهادت روزنامه‌نگار الجزیره و تصویر بردار همراه او به شدت انتقاد کرد.

به گزارش الجزیره، این مقام سازمان ملل در شبکه اجتماعی ایکس گفت: «بسیاری از اخباری که از غزه مخابره می‌شود و معمولا یا نادیده گرفته شده یا در مورد آنها تشکیک می‌شود، از سوی روزنامه‌نگارانی گزارش می‌شود که به معنای واقعی کلمه فقط به دلیل انجام کارشان سلاخی می‌شوند». 

دو تن از کارکنان شبکه الجزیره روز چهارشنبه در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان الشطی در شمال غزه به شهادت رسیدند. این دو نفر «اسماعیل الغول» خبرنگار و «رامی الریفی» تصویر بردار» بودند و بیشتر روز را از محلی نزدیک به خانه خانوادگی اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس گزارش تهیه می‌کردند. الجزیره «قتل هدفمند» خبرنگارانش توسط نیرو‌های صهیونیست را محکوم کرد و گفت که این حمله «بخشی از یک کمپین هدف گیری سیستماتیک خبرنگاران این شبکه و خانواده‌های آنها از اکتبر ۲۰۲۳ بوده است».

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در واکنش به این رخداد تاکید کرد که روزنامه‌نگاران غیرنظامی هستند و کشتن عمدی آنان جنایت جنگی محسوب می‌شود.

بر اساس آمار‌های اولیه کمیته حمایت از روزنامه نگاران، از ابتدای جنگ غزه تا کنون حداقل ۱۱۱ روزنامه نگار و کارمند رسانه در این نوار محاصره شده به شهادت رسیده‌اند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار