رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۷۸۵ هزار و ۲۱۵ تن محصولات کشاورزی امسال با نظارت هفت مرکز قرنطینه گیاهی مستقر در مرز‌های رسمی استان شامل مرز میلک، پیشین، میرجاوه، گمشاد، چابهار، ریمدان، زاهدان مبادله شد.

علیرضا دهمرده  اظهار کرد: مبادلات این مدت محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشت.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های قابل توجهی در زمینه مراودات اقتصادی با بهره‌گیری از خطوط بین المللی ریلی، هوایی، دریایی و خاکی با کشور‌های همسایه دارد و این ویژگی فرصت بی‌نظیری برای صادرات محصولات کشاورزی فراهم و در نتیجه ارزآوری و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور را بدنبال خواهد داشت.
رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع مبادلات مرزی محصولات بخش کشاورزی، واردات ۶۸۱ هزار و ۹۹۷ تن کالا‌های شامل برنج، انبه، موز، ذرت و کنجد و بیش‌از ۹۲ هزار و ۹۵۷ تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتا شامل انواع خرما، گوجه فرنگی، هندوانه و سیب درختی و سایر خشکبار است.
وی کل ترانزیت محصولات کشاورزی در چهار ماه گذشته سالجاری که از مرز‌های رسمی انجام شده را ۱۰ هزار و ۲۶۱ تن اعلام کرد.
دهمرده بیان کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به بازار‌های افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.
وی ادامه داد: همچنین سیستان و بلوچستان در زمینه تولید محصولات باغی بویژه گرمسیری و استوایی بی‌نظیر است بطوریکه تنها نقطه در کشور است که می‌تواند با تولید محصولاتی نظیر موز و تامین نیاز داخلی به حذف خروج ارز و واردات محصولات کشاورزی که به کشور تحمیل می‌شود کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار