نماینده حوزه انتخابیه سراوان گفت: هنر زنان بلوچ زبان زد خاص و عام است و امروز در سطح جهان هنر سوزن‌دوزی زنان بلوچ فراگیر شده است.

 محمد نور دهانی نماینده حوزه انتخابیه سراوان در جمع بانوان مطالبه‌گر سراوانی با اشاره به اینکه یکی از بانوان موفق شهرستان سراوان مدیر یکی از ادارات سطح شهرستان است که جزء پاسخگوترین مدیران محسوب می‌شود، بیان کرد: از فرماندار شهرستان تقاضا داریم در تغییراتی که در حوزه اجرایی صورت می‌گیرد از بانوان توانمند نیز بهره ببرد.

وی افزود: پیرو مطالبات بانوان مبنی بر داشتن سالن ورزشی ویژه بانوان، نخستین سالن ورزشی بانوان که بزرگ‌ترین سالن ورزشی ویژه بانوان در استان به شمار می‌رود کلنگ‌زنی شد و به‌زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

نماینده حوزه انتخابیه سراوان ادامه داد: از نمایشگاه دستاورد‌های توان‌خواهان مددجویان بهزیستی بازدید انجام شد و باتوجه‌به امکانات موجود اقدامات بسیار ارزشمندی را انجام دادند که جای قدردانی دارد.

دهانی اضافه کرد: هنر زنان بلوچ زبان زد خاص و عام است امروز در سطح جهان هنر سوزن‌دوزی زنان بلوچ فراگیر شده، اما این روز‌ها عده‌ای خاصی فقط در بعد اقتصادی فعالیت دارند که می‌طلبد این نوع نگاه تغییر یابد.

وی با بیان اینکه چهره شهر در حال تغییر است؛ اما مستلزم رعایت توسط شهروندان است، خاطرنشان کرد: قبول دارم در حوزه زیرساخت‌ها مشکل داریم، اما می‌طلبد در حوزه فرهنگ و فرهنگ‌سازی پیش‌گام باشیم.

نماینده حوزه انتخابیه سراوان با بیان اینکه با افرادی که مکان آموزشی را تغییر کاربری تجاری داده‌اند طبق قانون برخورد خواهد شد، تصریح کرد: برخی از بانوان مطرح کردند که در محدوده شهر و برخی نقاط شهری با جمعیت بالا مراکز آموزشی وجود ندارد که این موضوع برای شهر علم و فرهنگ تأسف دارد

مجتبی شجاعی فرماندار سراوان نیز در این نشست با بیان اینکه نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند که توجه به این قشر باعث رشد و بالندگی می‌شود، افزود: الگوی بانوان ما حضرت فاطمه الزهرا (س)، حضرت زینب (س) و خدیجه کبری (س) هستند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران زنان را دارای ظرفیت بالایی می‌داند و پس از انقلاب اسلامی از این ظرفیت به‌خوبی بهره برده شده است و از اوایل انقلاب فرمانده جنگ و فرمانده سپاه استان زن داشته‌ایم.

فرماندار سراوان اضافه کرد: در جامعه بخش زیادی از مسئولیت بر عهده بانوان است، در این منطقه نیز اولین فرمانداران زن از اهل‌سنت بودند.


شجاعی خاطرنشان کرد: دشمن این روز‌ها بر روی نقاط قوت ما دست گذاشته و بانوان جزو نقاط قوت ما محسوب می‌شوند که در صحنه یا رعایت آداب‌ورسوم حضور مؤثر و قوی دارند که در سال‌های اخیر دشمن در این زمینه برنامه‌ریزی داشته و هجمه وارد می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار