سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان زابل گفت: مهارت آموزی، کلید حل مشکلات اقتصادی امروز جامعه است.

علی ولایتی پوردر دیدار با رئیس و کارکنان آموزش فنی و حرفه‌ای زابل، ضمن گرامیداشت یاد شهدا، بویژه شهدای خدمت، هفته ملی مهارت را به دست اندرکاران آموزش فنی و حرفه‌ای تبریک گفت و اظهار کرد : آموزش مهارت‌های جدید متناسب با نیاز بازار کار، معرفی مشاغل جدید و توجه به آموزش هوش مصنوعی، باید بعنوان اولویت‌های برنامه آموزشی فنی و حرفه‌ای مورد توجه قرار گیرد.

 علی ولایتی پور  اظهار کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، رویکرد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کنار انجام وظیفه اصلی آن که تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند است نقش مستقیم و کلیدی در تحقق شعار سال دارد.

وی با بیان اینکه اداره فنی و حرفه‌ای، در باب خود اشتغالی کشور توانسته است شرایط را برای جوانان فراهم سازد، افزود: فراهم کردن شرایط توسعه و پیشرفت شهرستان زابل هم در بخش دولتی و هم در بخش غیر دولتی با افزایش بازدهی کار و بسترسازی خود اشتغالی از دیگر وظایف فنی و حرفه‌ای است.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان زابل ادامه داد: وقتی مربیان فنی و حرفه‌ای یک مهارت را به جوانان و نیرو‌های فعال این منطقه آموزش می‌دهند، قطعا بیکاری کاهش و شعار سال تحقق پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید با توجه به نیاز بازار کار و جامعه و بویژه نسل جوان طراحی و اجرا شود، بیان کرد: اداره فنی و حرفه‌ای باید به سمت مشاغل جدید و مشاغلی که درآمدزایی بیشتری دارد و برای ارائه آموزش‌ها متناسب با نیاز بازار کار و مشاغل جدید ورود کند.

ولایتی پور با بیان اینکه هوش مصنوعی یک حوزه رو به رشد و در حال توسعه و گسترش است به نقش کلیدی آن در زندگی آینده مردم اشاره کرد و گفت: جهان و دنیای امروز روی تکنولوژی و فکر می‌چرخد و اگر هم راستا با نیاز دنیا نتوانیم پیش برویم بی‌سواد خواهیم بود، بنابراین هوش مصنوعی یکی از نیاز‌های امروز جامعه است که مسوولان فنی و حرفه‌ای باید برای آن برنامه داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار