مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر بدهی بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی این اداره کل به پیمانکاران دمای بیش از ۵۰ درجه در استان نیز نتوانست مانع ساخت پروژه‌های راهسازی این اداره کل شود.

عطاء اله اکبری در بازدید از عملیات ساخت بزرگراه زابل- زاهدان  گفت: در شرایطی که شاهد استقرار موج گرمای کم سابقه‌ای در منطقه هستیم و رکورد گرمترین نقطه جهان شکسته شده است، فعالیت کارگاه‌های راهسازی این اداره کل در این مسیر ومسیر‌های دیگر از ابتدای سال لحظه‌ای متوقف نشد تا براساس تعهدی که داده شده امسال این پروژه مهم راه سازی استان به اتمام رسیده و در آرامش و آسایش وایمنی کاربران جاده‌ای نقش خود را ایفا نماید.

وی ضمن قدردانی از شرکت‌های راهسازی و کارگرانی که در این شرایط دشوار آب و هوایی با وجود گرمای بی سابقه هوا و طوفان شدید گرد غبار جانانه ایثار می‌کنند، گفت: در تمامی محور‌های استان عموما در ۳ماه اخیر دمای بالای ۴۵درجه را شاهدیم و همزمان مشکلات تامین آب و یا طوفان‌های شن و ماسه طاقت فرساست ولیکن واقعا شوق خدمت وحفظ جان مردم در تمام سطوح باعث شده است که با وجود بدهی بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی و عدم تخصیص منابع مالی سال ۱۴۰۳ اجازه نشود که هیچ کارگاه راهسازی در حوزه اداره کل راه وشهرسازی شمال استان تعطیل شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد با استقرار دولت شرایطی فراهم شود که بتوانیم شاهد دریافت منابع مالی سال ۱۴۰۳ پروژه‌های راهسازی استان باشیم.

اکبری تصریح کرد: این اداره کل به سختی در تلاش برای جبران عقب ماندگی‌های گذشته تکمیل شبکه بزرگراهی استان را در دستور کار دارد، بطوری که امید می‌رود در دولت چهاردهم پروژه‌های راهسازی به عنوان زیر بنای توسعه استان با حمایت‌های مسئولان استانی و کشوری دو تا سه سال آینده به اتمام برسد.

وی گفت: همچنین با توجه به تعهد سالجاری این اداره کل مبنی بر بهره برداری از حدود ۸۰ کیلومتر بزرگراه و همزمان متصل شدن پنج شهرستان شمالی به مرکز استان در طول پنج ماه گذشته بیش از ۶۰ درصد عملیات خاک برداری و خاکریزی این پروژه‌ها که در مجموع بیش از ۳۰۰ هزار متر مکعب می‌شود انجام شده است و همچنان در شرایط دشوار به دلیل نبود مصالح در منطقه سیستان مصالح اساس و آسفالت این طرح مهم راه سازی استان را از فاصله ۹۰ کیلومتری حمل می‌کنیم.

اکبری افزود: هم اکنون دوپروژه مهم وتاثیر گذار در توسعه استان یعنی اتصال بزرگراه زاهدان بیرجند وزاهدان بم درکنار سایر پروژه‌ها مانند خاش_ سراوان، زاهدان _میرجاوه، زابل_ زهک و گوهر کوه بزمان درحال فعالیت است. 

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به پهناوری استان گفت: با توجه به اقدامات زیر ساختی در حوزه ریلی، هوایی، ساخت بزرگراه‌ها و مسکن در حال حاضر وزارت راه وشهرسازی سکاندار توسعه میان مدت وبلند مدت استان است وهیچ راهی نداریم که به سرعت شبکه ریلی و جاده‌هایی دوبانده خود را به دوکشور پاکستان وافغانستان ونیز سه استان مجاور خود متصل کنیم تا ضمن ایفای سهم خود در توسعه استان و شرق کشور بتوانیم ایمنی تردد جاده ایی را افزایش بدهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار