مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از تلاش برای بهره برداری از حدود ۱۰ کیلومتر بزرگراه در مسیر خاش - سراوان تا پایان امسال خبر داد.

عطاء اله اکبری مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از تلاش برای بهره برداری از حدود ۱۰ کیلومتر بزرگراه در مسیر خاش - سراوان تا پایان امسال با هدف استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای، توسعه مبادلات تجاری ایران و پاکستان و نیز تسهیل و ارتقای ایمنی حمل‌ونقل کالا و مسافر خبر داد.

وی  در بازدید از عملیات ساخت بزرگراه خاش - سراوان افزود: طول کلی مسیر خاش - سراوان ۱۵۱ کیلومتر است که برای نخستین بار از اوایل سالجاری ساخت بزرگراه در این مسیر از سمت خاش به طول ۲۲ کیلومتر و از سمت سراوان بطول هشت کیلومتر با مجموع اعتبار مورد نیاز ۱۲ هزار میلیارد ریال آغاز کرده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات راه‌سازی با ۱۵۰ نفر نیروی انسانی در این مسیر مشغول ساخت باند دوم هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه آمار تصادفات جاده‌ای در راه‌های استان بویژه خاش - سراوان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع بیگانه غیرمجاز در مقایسه با میانگین کشوری بالاست افزود: جلوگیری از تداوم این وضعیت نیازمند توجه ویژه برای توسعه و تعریض راه‌های این خطه است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر به همت این اداره‌کل برای جبران عقب ماندگی‌ها و توسعه بزرگراه‌ها و راه‌های ارتباطی سیستان و بلوچستان کار‌های خوبی انجام شده است، افزود: اصلی‌ترین برنامه استان درحوزه راه‌های ارتباطی، اتصال شمال به جنوب استان و شرق به غرب از طریق بزرگراه و ارتقای دیگر راه‌های ارتباطی است.
اکبری از عزم جدی برای توسعه بزرگراه‌های سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: اگر تلاش و پشتکار خود را برای اجرای طرح‌های توسعه بزرگراه‌های استان بکار بگیریم می‌توانیم با همراهی همه مسوولان منابع خوبی را برای این طرح‌ها از محل اعتبارات ملی تامین کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار