مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان از بازگشایی و آغاز فعالیت کلبه سبز مهربانی در خیابان دانشگاه زاهدان به منظور تسهیل شرایط اهدای خون برای مردم خبر داد.

ابوالحسن صفدری  اظهار کرد: کانکس انتقال خون خیابان دانشگاه چند سالی بود که به علت نقض فنی، قطع مکرر برق و نبود تجهیزات کافی کارایی لازم را نداشت و به صورت نیمه فعال فعالیت می‌کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه محل استقرار آن نیز در منطقه‌ای بود که توجه را جلب نمی‌کرد، بنابراین تصمیم گرفتیم با انجام برخی اقدامات اولیه، آن را به چرخه خدمت بازگردانیم تا فرآیند اهدای خون مردم تسهیل شود.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان عنوان کرد: اکنون کلبه سبز مهربانی اهدای خون روز‌های شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ با چهار تخت فعال است و سه نفر از کارکنان از جمله یک پزشک عمومی، در این مرکز حضور دارند.

نیاز استان ماهانه ۱۲هزار واحد خون

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک کانکس دیگر نیز در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان فعالیت دارد که قرار است به کمک شهرداری در میدان سربازان گمنام استقرار یابد تا افراد بیشتری بتوانند در زمینه اهدای خون مشارکت داشته باشند.

صفدری گفت: با توجه به آمار بالای بیماران نیازمند خون در سیستان و بلوچستان ماهانه ۱۲ هزار واحد خون مورد نیاز استان است.

وی ادامه داد: از مجموع خون مورد نیاز در سیستان و بلوچستان تنها ۵۰ درصد نیاز استان توسط اهداکنندگان بومی تهیه می‌شود این رقم نشان می‌دهد این استان با میزان متوسط بی‌نیازی به خون و فرآورده‌های خونی بسیار فاصله دارد؛ به همین دلیل برای رفع نیاز خونی استان از استان‌های معین خون وارد می‌شود.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به وجود سه هزار و ۳۰۰ بیمار تلاسمی ماژور و یک‌هزار و ۲۰۰ بیمار هموفیلی در سیستان و بلوچستان سبب شده این استان همچنان نیاز مبرمی به خون‌های اهدایی داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار