سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه زابل گفت: مردم سیستان در خونخواهی قیام واقعه عاشورا بصیرت خودشان را به نمایش گذاشتند و باید تلاش شود این رویداد مهم به‌عنوان قله تاریخی منطقه مطرح شود.

علی ولایتی پور در نشست نخستین قیام خونخواهی امام حسین (ع) توسط مردم ولایتمدار منطقه سیستان ضمن گرامیداشت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار کرد: یکی از افتخاراتی که مردم این منطقه دارند و هر سال در ماه محرم آن را گرامی می‌دارند؛ برپایی همایش نخستین قیام به خون‌خواهی امام حسین (ع) است که در کنار دیگر آیین‌های مردم منطقه سیستان در ماه محرم برگزار می‌شود.

وی افزود: این قیام نشان‌دهنده ایمان، اعتقاد و اخلاص مردم سیستان به ساحت مقدس اهل‌بیت (ع) بویژه سیدالشهدا است، که توانستند در خفقان بشدت سنگین یزید از جان خود بگذرند و به خون‌خواهی سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) قیام کنند.

سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه زابل تصریح کرد: سیستان بر مبنای تقسیمات جغرافیایی فعلی شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال سیستان و بلوچستان است و یکی از اتفاقات مهمی که در تاریخ منطقه به ثبت رسیده که نشان‌دهنده بصیرت و ولایت‌مداری ویژه مردم این خطه و دلبستگی آنان به اهل‌بیت (ع) است، قیام مردم سیستان به خونخواهی امام حسین (ع) بوده که ۲ ماه بعد از واقعه کربلا رخ‌داده است.

وی با اشاره به اهمیت تبیین نقش فرهنگ عاشورا و عشق مردم سیستان به اباعبدالله الحسین (ع) بر تعمیق و تحکیم روحیه ولایت‌مداری مردم و ایجاد شور انقلابی بر حضور با بصیرت مردم در صحنه تأکید کرد.

ولایتی پور بیان کرد: در ۲۵ محرم سالجاری آیین بزرگداشت «نخستین قیام» به خون‌خواهی امام حسین (ع) توسط مردم سیستان نیز چهارشنبه دهم مردادماه ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح در مصلی المهدی (عج) شهرستان زابل برگزار خواهد شد که از عموم شهروندان دعوت می‌شود در این مراسم شرکت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار