مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در طرح‌های گردشگری گفت: در حال حاضر ۵۲ طرح با حجم سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در استان در حال اجرا است‌‌.

مرتضی صفری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۵۲ طرح گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است‌‌ که بهره‌برداری از این طرح‌ها برای هزار و ۱۸۷ نفر شغل ایجاد و تعداد هزار و ۱۱۰ اتاق با ۲ هزار و ۳۶۱ تخت اقامتی به ظرفیت تخت‌های اقامتی استان اضافه شود.

وی افزود: از این تعداد طرح ۹ طرح بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که شامل دو هتل ۵ ستاره، یک هتل ۴ ستاره، مهمانپذیر، دو واحد سفره‌خانه سنتی و مجتمع گردشگری و بومگردی با سرمایه‌گذاری هزار و ۲۹۸ میلیارد تومان است.

صفری ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۲۷۶ موافقت اصولی درحوزه‌های هتل، هتل آپارتمان، مهمان‌پذیر، بوم‌گردی، مرکز تفریحی، سفره‌خانه و مجتمع‌های گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۴ هزار و ۲۱۲ میلیارد تومان و اشتغال ۲ هزار و ۱۴۰ نفر صادر شده و ۲۴ پروانه بهره‌براری با حجم سرمایه‌گذاری ۴۸۵ میلیارد تومان و اشتغال ۷۶ نفر نیز صادر شده است.

وی ادامه داد: پارسال ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ پرداخت و برای ۲۲۷ نفر اشتغال ایجاد شد و امسال هم تاکنون ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده که در نتیجه آن برای ۴۰ نفر ایجاد اشتغال شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، با اشاره به افتتاح ۱۲ واحد اقامتی شامل ۸ واحد بوم‌گردی و ۴ مهمانپذیر در استان در سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به آذربایجان‌غربی اضافه کرد: با افتتاح آنها ۲۲۱ تخت به تعداد تخت‌های استان اضافه شده است که در حال حاضر تعداد تخت‌های اقامتی استان به ۵ هزار و ۵۸۶ تخت رسیده است.

وی افزود: در مجموع در هفته پیش ۴۱ طرح گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی در آذربایجان‌غربی با سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای ۱۱۱ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

صفری اضافه کرد: این طرح‌ها در شهرستان‌های ارومیه، خوی، نقده، شوط، سلماس، مهاباد، چالدران، بوکان، چایپاره، پیرانشهر، سردشت، و میاندوآب به بهره‌برداری رسیدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.