امام جمعه مهاباد گفت: شهروندان با توجه به گسترش گرما در منطقه و برای جلوگیری از قطعی برق و کمبود منابع آب، شایسته است که صرفه‌جویی کنند که این امر علاوه بر وظیفه ملی، وظیفه‌ای شرعی نیز محسوب می‌شود.

ماموستا عبدالسلام امامی امام جمعه مهاباد امروز در خطبه نمازجمعه این هفته، گفت: از شهروندان انتظار داریم در مصرف برق با هدف جلوگیری از قطعی برق واحد‌های تولیدی و خاموشی در حوزه تولید و به تبع آن، بیکاری کارگران حتی با خاموش کردن یک لامپ و وسایل پر مصرف همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز کارآفرین و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اضافه کرد: جوانان با شرکت در مراکز آموزشی و حرفه آموزی فنی و حرفه‌ای نسبت به کسب مهارت فنی و تخصصی اقدام و ضمن یادگیری برای خود فرصت اشتغال‌زایی و منبع درآمد کسب کنند.

امام جمعه مهاباد بیان کرد: امروزه مشاغل جدید و نیاز‌های متفاوت از گذشته در جامعه به وجود آمده که با حرفه آموزی می‌توان جوانان و افراد متقاضی کسب و کار را از بیکاری نجات داد.

ماموستا امامی در ادامه با اشاره افزایش آمار غرق شدگی در منطقه تاکید کرد: یادگیری فن شنا باید مورد توجه والدین، زنان و مردان باشد تا در مواقع ضروری بتوان جان خود و اطرافیانمان نجات دهیم.

وی از مسئولان خواست شرایط یادگیری فن شنا را برای استفاده حداکثری مردم از آموزش‌های مربیان شناگر را فراهم کنند.

وی در ادامه به اهمیت احسان و نیکوکاری اشاره و تاکید کرد: احسان به معنی کمک به هم نوع بدون چشمداشت است و هر فردی در هر بخشی بتواند به هم نوع خود کمک کند، شامل احساس خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.