معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از تخصیص بسته‌های تشویقی ویژه برای نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده از جمله تخفیف ۵۰ درصدی در دریافت پروانه ساختمانی و مجوز نظام مهندسی برخوردار می‌شوند.

جلال تقی‌دخت معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: برای متقاضیان نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده تسهیلات بانکی از محل طرح نهضت ملی در کمترین زمان توسط بانک‌های عامل پرداخت و ۵۰ درصد تخفیف در هزینه‌های صدور پروانه‌های ساختمانی توسط شهرداری‌ها ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: در راستای نوسازی و ایمن‌سازی منازل مسکونی بافت‌های فرسوده و سکونت گاه‌های غیررسمی و محلات حاشیه شهر تسهیلات و بسته‌های تشویقی ویژه‌ای به متقاضیان تعلق می‌گیرد.

تقی‌دخت افزود: با توجه به هماهنگی و تدبیر انجام شده با سازمان نظام مهندسی ساختمان برای اولین بار در سطح کشور، تخفیف ۵۰ درصدی در هزینه‌های مجوز‌های نظام مهندسی به متقاضیان در استان تعلق می‌گیرد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: بسته تشویقی در زمینه حذف کسری پارکینگ و استفاده از فضا‌های باز حتی معابر برای جبران کسری پارکینگ در نظر گرفته شده است.

تقی‌دخت همچنین افزود: همچنین درخواست افزایش طبقات مسکونی و تراکم، پیشروی در ساخت برای نوسازی این واحد‌ها به متقاضیان تعلق می‌گیرد که با تداوم این امر ساخت مسکن در استان افزایش می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.