مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: اتوبوس حامل سوخت قاچاق در مرز تمرچین پیرانشهر متوقف شده و فرد متخلف به پرداخت ۹۹۰ میلیون ریال جریمه محکوم شده است.

حسین نجف‌زاده مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: ماموران ایستگاه انتظامی گمرک تمرچین پیرانشهر محموله سوخت قاچاق را در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس کشف کرده و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی افزود: با کشف ۷۵۰ لیتر نفت گاز به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال در باک اضافی یک دستکاه اتوبوس، پرونده‌ای در شعبه اول ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی پیرانشهر تشکیل و رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: شعبه رسیدگی‌کننده با بررسی مدارک موجود در پرونده و ارائه نشدن اسناد و مدارک قانونی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت کشف شده، متخلف را به پرداخت ۷۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل سه برابر ارزش ریالی سوخت محکوم کرد.

وی اظهار کرد: شعبه همچنین از بابت نصب باک اضافی در خودرو علاوه بر فک و ضبط باک، حکم به پرداخت ۲۴۰ میلیون ریال صادر و در مجموع متخلف را به پرداخت ۹۹۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مرز تمرچین در ۱۵ کیلومتری غرب پیرانشهر، جنوب آذربایجان‌غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیکترین مسیر‌های زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی است.

این مرز زمینی تا شهر ارومیه، مرکز استان ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیکترین شهر‌ها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود ۱۱ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارد.

مرز تمرچین پیرانشهر در سال ۱۳۸۶ به عنوان مرز رسمی زمینی شناخته شد و نقش آن در اقتصاد منطقه چشمگیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.