مدیر امور منابع آب مهاباد گفت: حجم آب پشت دریاچه سد این شهرستان ۲۰ میلیون متر مکعب بیشتر از پارسال است.

خالد رحمانی مدیر امور منابع آب مهاباد با اشاره به افزایش به اینکه حجم آب سد مهاباد ۲۰ میلیون متر مکعب بیشتر از پارسال است، گفت: همچنین حجم آب این سد امروز ۱۱۸ میلیون مترمکعب است که این میزان پارسال ۹۷ میلیون متر مکعب بوده است.

وی اضافه کرد: تراز سد مهاباد هم اکنون هزار و ۳۵۰ متر از سطح دریا‌های آزاد است که این رقم پارسال هزار و ۳۴۸ متر بود.

رحمانی با بیان اینکه تراز این منبع آبی هم در مقایسه با سال آبی گذشته، ۲ متر افزایش یافته است، ادامه داد: ورودی آب به مخزن سد و خروجی از آن درمقایسه با مدت مشابه پارسال تغییر چندانی نکرده است.

وی  تصریح کرد: ورودی آب به سد مهاباد هم اکنون صفر است و خروجی از سد مهاباد هم ۱۸.۵ و مکعب برثانیه است که پارسال این میزان ۱۷.۵ مکعب برثانیه بود.

مدیر امور منابع آب مهاباد در ادامه گفت: با احتساب چند روستایی که به شبکه تصفیه خانه آب متصل شده‌اند، نیاز سالانه آب آشامیدنی شهرستان ۲۴ تا ۲۶ میلیون متر مکعب است، اما با توجه به اینکه امسال احتمالاً بارندگی‌های پاییزی دیرتر آغاز می‌شود کشاورزان و مردم باید مصرف آب را مدیریت کنند.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون مترمکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب آشامیدنی شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان را هم زیر پوشش قرار می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.