رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون از مجموع ۸۲۶ هزار و ۳۲۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان برای ۵۳۵ هزار و ۴۱۷ هکتار معادل ۶۵ درصد اراضی اسناد تک برگی صادر شده است.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: رفع تداخلات اراضی پیش نیاز تثبیت مالکیت مردم بر اراضی و صدور اسناد اراضی کشاورزی است که اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته و رفع تداخلات نیز در بیش از ۷۸ درصد اراضی کشاورزی در سطح استان به اتمام رسیده است.

وی همچنین از سیاست‌های دولت سیزدهم را سنددارکردن اراضی کشاورزی عنوان کرد و ادامه داد: تمامی همکاران در ادارات کل ثبت اسناد و املاک استان، دهیاران، شورا‌های اسلامی روستا‌ها و کشاورزان برای نیل به هدف هویت دار کردن اراضی کشاورزی استان مشارکت کرده‌اند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: طبق تکلیف قانونی، باید با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نسبت به رفع تداخلات ناشی از اجرای قوانین و مقررات موازی در اراضی ملی، دولتی و مستثنیات اشخاص اقدام و پس از رفع موانع اختلافی نسبت به اصلاح سند و مالکیت و صدور اسناد اراضی کشاورزی اقدام شود که استان ما از جمله استان‌های موفق در این خصوص بوده است.

شهبازی در ادامه گفت: در این راستا مدیریت امور اراضی استان از زمان راه‌اندازی سامانه حدنگاری اراضی کشاورزی (سحاک) نسبت به تأیید ۴۸ هزار و ۷۱۶ پرونده تثبیت مالکیت اقدام و موضوع برای ادامه روند صدور اسناد به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان ارجاع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.